Beantwoord

Automatische statusovergang ook als optie Anders, nl: gekozen wordt?

  • 4 July 2022
  • 5 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Graag jullie advies, wellicht dat ik iets over het hoofd zie?

Ik heb een automatische statusovergang ingericht in de module FLOW op basis van een verplichte vraag. De vraag bevat 3 keuzemogelijkheden en de optie Anders, nl: 

De automatische statusovergang werkt wel als 1 van de drie keuzemogelijkheden wordt ingevuld, alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat deze ook werkt wanneer de optie Anders, nl:….. wordt ingevuld?

 

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 4 July 2022, 14:53

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6

Hoi Suzanne,

Wanneer ik bij de voorwaardelijke status overgang aanvink ‘Anders” en vervolgens aanvink dat de status automatisch moet gaan dan is dat geen probleem. Vreemd als jij dit niet zo kan instellen of begrijp ik je verkeerd?

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Jenny,

Helaas is dat hier niet het geval. Wanneer ik bij Verzenden van het formulier veroorzaakt een voorwaardelijke statusovergang: Ja aan vink dan kan ik deze vervolgens baseren op een veld naar keuze. Daar komt de optie “anders” niet tevoorschijn. Alleen de overige velden die ik heb ingesteld...

Reputatie 5

Voor de duidelijk, er zijn twee scenario's:

  1. Er zijn statusovergangen met voorwaarden. Deze statusovergang kan al dan niet automatisch plaatsvinden zodra aan de voorwaarden voldaan wordt. In deze situatie is het mogelijk om de optie ‘anders’ op te nemen in de voorwaarden voor de statusovergang
  2. Er is een formulier aan een status gekoppeld, waarbij zodra het formulier verzonden wordt er automatisch een statusovergang plaatsvindt. Je kunt dan kiezen op basis van welk veld besloten wordt naar welke status de melding moet. In dit scenario is het helaas niet mogelijk te bepalen welke statusovergang er plaatsvindt voor de waarde ‘anders’.
Reputatie 1
Badge +1

Beste Job,

Dank voor je reactie. Het betreft hier het tweede scenario. Jammer dat het in dit scenario niet mogelijk is dat de statusovergang plaats vindt wanneer de betreffende vraag beantwoord is (dus ook wanneer de optie ‘anders’ is ingevuld). 

Reputatie 2
Badge +6

Het is jammer dat wanneer je een formulier via de tweede scenario toevoeg aan je melding er zo weinig mogelijkheden zijn. Dat is ook de reden dat wij daar bijna geen gebruik van maken. Daarnaast is het wel fijn dat zo'n formulier niet verwijderd kan worden. Wanneer je via scenario 1 werkt kan het formulier wel verwijderd worden. Dit zorgt dan weer voor andere problemen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring