Skip to main content

Hoi allemaal,

 

Ik vind de beginpagina van het mobiele meldformulier erg leeg.

 

Ik kreeg van meerdere medewerkers (testers) te horen dat zij, bij het openen van het formulier, dachten dat er een fout was opgetreden, omdat het scherm zo leeg is en men niet duidelijk ziet dat men in de balk moet klikken om naar het invulformulier te komen. Er komt geen handje of zo.

Is het mogelijk dat de pagina duidelijker wordt ingericht (de tekst: ‘klik hier’ o.i.d.)??


Of Is het anders mogelijk dat het formulier direct bij de vragenlijst opent?
Want waarom eerst een voorlooppagina??

 

Ik hoor het graag

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

Beste @J.Roosen,

Ik heb je vraag doorgezet naar de Servicedesk!


We hebben een bug geregistreerd voor het feit dat je niet kunt zien dat je kunt klikken op de naam van het formulier om dat in te gaan vullen.

Als je een mobiel formulier via "Mobiele & externe toegang" klaarzet, dan worden daar 2 URL's weergegeven.
De bovenste, aangeduid met URL leidt naar het overzicht van alle beschikbare mobiele formulieren voor deze doelgroep (in jouw geval is dat er maar één).
En dan dienen de invullers ook eerst op het meldformulier icoon te klikken voor toegang tot het formulier.

Als je op de 2e URL klikt dan kom je direct in het meldformulier uit.
Ik raad je aan om deze URL te delen met de personen die het formulier gaan invullen.

Zie ook deze training.


Reageer