Vraag

Bericht over nog niet verstuurde concept meldingen

  • 7 March 2023
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Ik krijg regelmatig bericht van een melder die niet doorheeft dat hij/zij een melding nog in concept heeft staan. Probleem is dan dat een verplicht veld niet ingevuld is. De melder denkt dat de melding verstuurd is. Bij het drukken op ‘verzend’ is ook even kort het papieren vliegtuigje te zien. 

Ik heb gecommuniceerd dat ze een bevestiging krijgen bij versturen en waar ze kunnen zien of ze nog concepten hebben open staan. Maar dit blijft verkeerd gaan.

Kan een melder geen melding krijgen dat een concept nog niet verstuurd is? Heeft iemand tips?


4 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Annemarieke Slavenburg 

Als ik een meldformulier probeer te versturen waarvoor een of enkele verplichte velden niet ingevuld zijn, dan komt het invulformulier opnieuw in beeld én wordt er via rode tekst en omkadering aangegeven wat er nog ingevuld dient te worden.
Dus zolang het meldformulier zelf effectief niet uit beeld gaat is de melding nog niet verzonden.

Daarnaast kan een melder ook op deze 2 manieren zien dat er nog conceptmeldingen zijn die nog niet zijn doorgestuurd:

1 Via "Mijn taken” 

  • Klik in het portaal op de "Mijn taken”-tegel
  • Zoek vervolgens de concept meldingen op, hetzij door te zoeken op het woord "Concept”, hetzij door te filteren op "Melding invullen”

2 Het overzicht van mijn concepten in de FLOW backoffice

  • Klik via het "hamburgermenu” (de drie liggende streepjes linksboven) naar "Meldingen”
  • Klik op "Mijn concepten:

 

Vanuit beide plekken kun je het meldformulier opnieuw openen en verder invullen.
Je kunt ook vanuit beide plekken concept meldingen die niet langer relevant zijn verwijderen.

We versturen overigens geen e-mail bericht over het niet verzenden van een concept, omdat er in Zenya altijd een concept wordt opgeslagen als je begint met het invullen van een meldformulier...

Badge

Hoi Chaim,


Dank je voor je reactie. Dit is allemaal bekend en communiceer ik ook naar de melders. Maar toch ontstaan hier steeds weer problemen. Goed om te weten dat wij niets over het hoofd zien 😃.

Reputatie 5
Badge +6

Ook bij ons komt dit vaak voor, nml. de melder heeft niet door dat een melding als concept is opgeslagen en begint een nieuwe melding in te leggen.

Net als bij Annemarieke wordt de werkwijze van concepten en waar terug te vinden in de opleidingen goed meegegeven.  

Als ik zo vrij mag zijn denk ik hierbij aan:

Wat een hulp zou zijn is dat de administrator ook een overzicht zou kunnen hebben op de conceptmeldingen van gebruikers.  Bij vragen of problemen kan dan samen worden gekeken.  Nu moet ik vaak ter plaatse gaan gezien enkel melder zijn eigen concepten kan zien.

Eventueel een rapport kunnen draaien van openstaande concepten zou ook handig zijn.

Ik heb ook geen mogelijkheid gevonden om bv. een reminder naar de melder te laten versturen wanneer een conceptmelding nog bij “mijn concepten” staat.  Dit zou misschien ook een meerwaarde kunnen zijn.  Of een meer zichtbare melding tonen aan de gebruiker dat de melding als “concept” werd opgeslagen en nog niet verzonden werd.

Hoi @Annemarieke Slavenburg en @Els Lowette,

Zie ook dit idee:

Het aantal onbedoelde conceptmeldingen zou hierdoor dan al af moeten nemen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring