Ik ben op zoek naar best practice en tips voor melding calamiteiten via Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ).
Hallo
Wat is de scope van jouw vraagstuk?
- Het melden aan IGJ?
- Het hele proces van Interne (mogelijke) calamiteit melding → Oordeel calamiteitencommissie (calamiteit ja/nee) → Melden IGJ → (PRISMA) Onderzoek → Bestuurlijke reactie → verbeteracties → gesprek met familie/nabestaanden?
Groet,
Kees
Hallo Kees,
Vraagstuk 2 idd.
met vriendelijke groet,
Corina
Hallo
Ik moest eerst even goed nadenken of ik al bereid was om onze inrichting te delen. Er zit veel tijd en energie in snap je .
Dit wil ik wel doen, maar eerst wil ik in een kopie van de melding alle verwijzingen naar (medewerkers van) ons ziekenhuis wijzigen naar iets neutraals. Wanneer dit klaar is dan start ik hiervoor een nieuw “gesprek” en verwijs ik daarnaar in dit topic, zodat één ieder het goed kan vinden.
In de verschillende fases wordt wel beschreven wat de bedoeling is in die fase (in de wat moet ik doen sectie van de workflow).
De eerste meldingen hebben deze workflow al doorlopen, telkens worden er nog kleine aanpassingen gedaan om het verder te verfijnen, maar ik ben van mening dat dit zeker een best-practise waardige inrichting is.
Zie onderstaande link voor de locatie waar je de inrichting kan kopiëren.
Inrichting (mogelijke) calamiteit melding | Zenya Community
Vriendelijke groet,
Kees
Reageer
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.