Vraag

Betrokkenen via actieformulier reactie vragen en info meesturen

  • 1 February 2024
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Wie kan mij helpen ?!

Binnen de module Meldingen registreren wij klachten en handelen wij die af.

Nu willen we in dit proces op een bepaald moment ( niet altijd het zelfde moment) iemand voorzien van info en misschien ook wel een reactie vragen.

We willen meegeven in het sjabloon of actiepunt of formulier:

  • 1 van de bijlage in de extra info ( dus niet allemaal of maar 1)
  • Velden uit de melding
  • Evt invulvelden

Nu is 2 en 3 duidelijk maar hoe kan ik iemand voorzien van 1 of meerdere bijlage in de extra info. ( en niet alle extra info en deze ook niet privé maken aangezien de overige coördinatoren er dan niet bij kunnen dacht ik)

 

 

Ik wil dit liever niet via een sjabloon in een email, aangezien Zenya geen veilige mail kan versturen en dan kan ik moeilijk monitoren of er al een reactie is.

En ik kan niet meerdere keren het zelfde actieformulier naar iemand verzenden of de keuze maken dit formulier naar meerder toe te zenden daarbij dat ze allen een reactie moeten geven. Ik wil het niet verwerken in de flow maar liefst handmatig uitzetten.


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Wij maken gebruik van overige betrokkenen. Standaard is deze leeg en kan vervolgens op elk moment aangepast worden door de eigenaar/coördinator.

Wat betreft de extra info dan zou je alle info aan moeten passen naar zichtbaar voor jouw en coördinatoren.  En als de overige betrokkene extra info gebruikt dan zichtbaar voor iedereen met leesrechten. Of andersom afhankelijk van de rechten die al ingesteld zijn. Je zou dan even moeten spelen met die vinkjes.

Reputatie 3
Badge +6

@Khar-Cheong Hartelijk dank voor je reactie.

Dit is inderdaad een oplossing maar we willen heel graag een notificatie sturen met 1 van de bijlage in een actieformulier. Zodat we kunnen monitoren dat er nog een actie openstaat waarop we reactie moeten krijgen. En we willen heel graag een bijlage meegeven zodat de actienemer niet zelf opzoek hoeft in de melding maar meteen in het actieformulier kan reageren.

Daarbij komt de moeilijkheidsgraad dat we dit actieformulier dus aan meerdere willen toesturen met afzonderlijk een reactie. 

Maar toch heel erg bedankt voor het meedenken en in neem je reactie zeker mee.

Reputatie 5
Badge +6

@Ghislaine 
Je kan inderdaad vanuit een actieformulier niet naar de bijlage in de extra info (jammer genoeg bestaat extra info ook niet als een hyperlink). Als de bijlage een veld was dan had je dit terug kunnen laten komen in een actieformulier die je naar meerdere personen kunt sturen. Maar dan zit je nog met de vraag meerdere (re)acties in 1 actieformulier, volgens mij werkt dit niet tenzij diegene op opslaan klikken ipv verzenden. 

 

Wat je ook zou kunnen doen is een actieformulier maken met een veld “bijlage” bovenaan. Actiepunt: actieformulier in laten vullen door de actienemers. Nadat je de actiepunt hebt uitgezet. Upload je direct de bijlage in de veld bovenaan. Wel met uitleg dat ze deze niet moeten verwijderen.

 

Andere optie: Je hebt ook nog extra informatie tabblad bij een actiepunt. Nadat je dit hebt uitgezet kan je direct de bijlage onder extra info van de melding hier nog een keer in uploaden. Dit is direct zichtbaar bij het actiepunt:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/infoland-nl/attachment/026697f8-c546-49fa-b418-68f4aa2647d4.png

 

Wat betreft meerdere reacties zou je zoiets kunnen doen wat wij hebben gedaan met maatregelen. We versturen vanuit analyse en beoordeling meerdere maatregelen naar verscheidene gebruikers. Pas als alle maatregelen(1 actieformulier per maatregel) ingevuld zijn dan gaat de meldingsflow pas verder.

Diegene die het formulier uitzet kan direct het formulier openen bijlage uploaden en “aantal reacties” invullen met per reactie door wie het ingevuld moet worden. 

https://uploads-eu-west-1.insided.com/infoland-nl/attachment/2fbbff66-cc7e-40a0-b3df-ec1dac76a6a6.png

 

Hopelijk heb je hier wat aan.

Reputatie 3
Badge +6

@Khar-Cheong Super bedankt voor jouw uitgebreide reactie dat waardeer is zeer.

Ik heb zeker iets aan jouw reactie en ik ga verder opzoek hoe ik dit het beste voor onze doelgroep kan gaan instellen. ( personen die het liefst zonder ergens op te hoeven klikken of zoeken het gepresenteerd krijgen :-) )

Ik heb nu meerder punten om over na te denken. Dank je wel.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring