Beste allemaal,
Binnen Zuyderland zijn wij aan het kijken of we tot nieuwe afspraken moeten / kunnen komen over het al dan niet verwijderen van (persoonlijke gegevens in) meldingen of dat onze huidige werkwijze voldoende is.
Uitgangspunt is meldingen niet te verwijderen maar alleen de persoonlijke gegevens na verloop van een bepaalde periode te anonimiseren. Zodat de data wel voor analyses gebruikt kan worden maar niet meer is terug te relateren naar bijv. de betrokken patiënt.
Natuurlijk moet dit wel passen binnen de AVG en de wettelijke bewaartermijn conform de WGBO voor zover van toepassing.
- Hebben jullie hier ervaring mee?
- Wat zijn de afspraken die jullie hieromtrent gemaakt hebben?
- Waarop zijn deze afspraken gebaseerd?
- Zijn deze afspraken voor alle meldingstypes die jullie gebruiken hetzelfde of zit er verschil in?
Indien er verschillende afspraken gelden voor de verschillende meldingstypes, wil ik graag weten waarom dit onderscheid is gemaakt?
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën hieromtrent.
Jullie kunnen reageren op dit topic, een persoonlijk bericht plaatsen of mailen naar a.eichholtz@zuyderland.nl
Graag hoor ik van jullie!
Annemari Eichholtz
Beleidsadviseur Afdeling Kwaliteit
RVE Kwaliteit, Veiligheid en Bedrijfsvoering
Zuyderland Medisch Centrum (locaties Sittard en Heerlen)