Skip to main content
Beste allemaal,



Wij lopen er regelmatig tegenaan dat wanneer teams een melding willen doorsturen naar een andere organisatie-eenheid ze in iTask uit alle coördinatoren van dat andere team kunnen kiezen zonder dat zij zien wie de 1e of 2e voorkeurscoördinator is.



In de praktijk kan dit lastig zijn omdat :


  • De voorkeurscoördinator geregeld meer tijd heeft om tussentijds naar de melding te kijken. Wanneer de melding aan iemand anders uit het team wordt toegewezen blijft deze mogelijk langer liggen.
  • De voorkeurscoördinator (in veel gevallen het teamhoofd) heeft geen totaaloverzicht van alle meldingen die binnenkomen. De ervaring is namelijk dat teams vooral reageren op de mailtjes/taken die ze krijgen, maar tussendoor niet frequent kijken naar wat er bij een collega uitstaat.

We hebben op de startpagina al een link naar een overzicht met alle teams inclusief voorkeurscoördinator staan. Maar dat werkt toch omslachtig omdat teams het dan apart moeten opzoeken. Zijn er andere instellingen de hier ook tegenaan lopen en wellicht al een goede oplossing hiervoor bedacht hebben?



Alvast bedankt voor de reacties!



Hartelijke groet,



Ite Priems

Diakonessenhuis
Klopt, dit hebben wij ook zo ervaren.



Juist om deze reden raden wij nu af bij afdelingen om veel coördinatoren in te laten stellen.



Nu is het wel zo dat in versie 5.7 wat aanpassingen zijn gemaakt. (Ik heb wel ontwikkeld in 5.6.1, maar we zijn pas met 5.7 live gegaan) Wij kunnen nu wel in het toewijzen scherm kiezen voor de (1e) voorkeurscoördinator van de geselecteerde afdeling.





Maar bij de optie daaronder, krijg je inderdaad alle coördinatoren te zien.



Sorteren in de lijst op 1e, 2e voorkeurs, en de rest daaronder alfabetisch zou al helpen. Of net als in beheer van meldtypes, gewoon de voorkeurs coördinatoren dik gedrukt in de lijsten zetten.



Overigens heb ik nog niet gezien dat bij afwezigheidsmelding de 2e coördinator wordt gekozen in dit menu, maar dat zou ook moeten werken. (werkt prima voor nieuwe meldingen)
Beste Jesse,



Bedankt voor je reactie!



Goed om te horen dat de functies bij het toewijzen van een melding vanaf versie 5.7 zijn uitgebreid.

Wij gebruiken nu versie 5.6 maar het screenshot dat je stuurt ziet er voor teams veel prettiger uit.



Groeten Ite