Beantwoord

Bij toewijzen melding actiepunten van alle actienemers automatisch over zetten naar nieuwe eigenaar

  • 30 January 2023
  • 5 reacties
  • 47 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Als we een melding toewijzen aan een andere afdeling, kunnen we openstaande actiepunten in een keer toewijzen aan de nieuwe eigenaar. 

Nu valt ons op dat er staat ‘openstaande actiepunten die enkel zijn toegewezen aan de huidige eigenaar, worden toegewezen aan de nieuwe eigenaar. 

In de praktijk betekent dit dat als een actiepunt was toegewezen aan meerdere actienemers (een PIM-commissie), dat alleen de eigenaar van de melding zijn actiepunten kwijt is, maar de leden van de PIMcie niet. Is daar wat aan te doen?

Nu moeten de overige actienemers handmatig worden verwijderd bij de melding die niet meer aan hun afdeling is toegewezen. 

 

icon

Antwoord op het topic Tino Brouwer 3 February 2023, 14:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Inge Herfs 

Wanneer een melding wordt toegewezen aan een andere afdeling zullen de actiepunten van de actienemers worden toegewezen aan de eigenaar van de melding.

  • Dit gebeurt alleen wanneer in de nieuwe afdeling de actienemers niet overeenkomen.
  • Wanneer dezelfde actienemers ingesteld staan op de nieuwe afdeling zullen de actiepunten bij dezelfde gebruikers blijven liggen.

De keuzeoptie slaat alleen op de actiepunten die de eigenaar van de melding heeft en wat daarmee moet gebeuren.
Actiepunten van actienemers worden indien de actienemers geen actienemer-rechten hebben op de nieuwe afdeling automatisch op naam van de eigenaar gezet. 

Reputatie 2
Badge +6

Dag @Tino Brouwer 

Aha, nu begrijp ik het: alle gebruikers zijn actienemers in het meldtype PIM, dus daarom worden die actiepunten dus niet naar de eigenaar overgezet als we een melding toewijzen naar een andere afdeling?  

 

groet,

Inge

Klopt!

Badge +3

Het zou mooi zijn als je ook wanneer het actiepunt is toegewezen aan meerdere personen, de mogelijkheid hebt om het actiepunt toe te wijzen aan de nieuwe eigenaar.

Situatie is als volgt:

  • In de workflow is ingebouwd dat “actiepunt formulier invullen“ bij het versturen van een melding automatisch aan een groep wordt toegewezen.
  • Deze groep is per afdeling verschillend, maar in het meldingstype hebben alle gebruikers ‘rechten’ als actienemer.
  • Bij toewijzen aan een andere afdeling is er een andere eigenaar én een andere groep actienemers.

Met de huidige mogelijkheden begrijp ik dat het  niet mogelijk is om bij toewijzen aan een andere afdeling ook de groep actienemers te wijzigen. Dit is namelijk niet per afdeling terug te vinden in de rechten/instellingen van het meldingstype.

Het zou voor ons wel zeer wenselijk zijn dat de keuzes worden uitgebreid en dat ook een openstaand actiepunt, dat aan meerdere actienemers is toegewezen, aan de nieuwe eigenaar van de melding kan worden toegewezen. De ‘oude’ actienemers zijn niet meer betrokken bij de melding als deze naar een andere afdeling is overgezet.

Bij toewijzen aan een andere afdeling zou je dan ook deze vraag kunnen krijgen:

Openstaande actiepunten die zijn toegewezen aan een groep:

  • blijven toegewezen aan deze groep
  • worden toegewezen aan de nieuwe eigenaar

 

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @anitahamstra,

Dat is op het moment niet mogelijk, je kunt hiervoor wel een idee aanmaken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring