Skip to main content

Ik zou graag via Flow een mobiel formulier gebruiken voor de check-in van bezoekers. Maar ik moet de lijst dan kunnen tonen van de mensen die ingecheck zijn, om te kunnen uitchecken.

Wilde gewoon dat de naam van de persoon die ingecheckt is, terecht zou komen in een lijst, en deze lijst moet de bron zijn voor een keuzelijst voor uit te checken.

Ziet iemand hoe je dit kan doen? Ben nieuw in mobiele formulieren.

Het lijkt ook dat bij mobiele formulieren er geen optie is om externe bronnen te gebruiken. Zie ik dit juist?

Hallo @GuntherSJB,

waarschijnlijk geen antwoord op jouw vraag, maar volgens mij moet je eerst nagaan of dit wel mag. Ook bezoekersgegevens is onderhevig aan privacywetgeving.

Bij een vorige werknemer meende ik mij te herinneren dat er veel gedoe over was, dat ging over het opschrijven van namen op een papier.

Hallo @GuntherSJB,

ik heb er nog even over nagedacht, waarschijnlijk zou je het juist heel AVG proof kunnen inbouwen. Bij mobiel melden blijven de automatiseringsmogelijkheden van Zenya FLOW gewoon bestaan.

Het proces is ook nog prima te bouwen denk ik.

Omdat je mobiel wilt melden maak je gebruik van een aanmeldzuil o.i.d.? Of je laat mensen een QR code scannen waar de link achter zit, dan kan het ook via de mobiel.

Proces;

Concept → Ingecheckt → uitgecheckt → geanonimiseerd.

1. Melding wordt gemaakt door bezoeker, belangrijke gegevens staan hier in. Proces van concept naar ingecheckt.
  2. Persoon wil op gegeven moment uitchecken, komt bij balie en baliemedewerker kan de naam filteren in het meldingenoverzicht.
  3. Vanuit meldingenoverzicht kan de flow naar volgende fase worden overgezet door baliemedewerker.
  4. Bij de inrichting zorg je ervoor dat wanneer de datum één dag verder is dan de aanmelddatum alles automatisch wordt overgezet naar geanonimiseerd (waarbij je persoonsgegevens dus ook verwijderd).
    • Je zou dit bij alle statussen kunnen doen zodat er nooit één onterecht blijft staan.

Ik denk dat dit best goed kan werken in de praktijk.

Kees

Reageer