Beantwoord

Coördinator kan nieuwe melding indienen terwijl er geen gebruikers zijn toegewezen als melder

  • 29 November 2022
  • 4 reacties
  • 32 Bekeken

Badge +1

Voor een meldtype wil ik dat gebruikers uit de organisatie bij een meldtype (TIM) kunnen melden op maar één organisatie-eenheid (bijvoorbeeld organisatie-eenheid huisartsenpraktijk). Vanuit extern (huisartsen) kunnen ook meldingen worden ingediend op dit meldtype en die moeten worden doorgestuurd naar één van de afdelingen uit de organisatie-eenhedenboom. Ik heb dus wel de organisatie-eenheden structuur van ons ziekenhuis nodig, maar gebruikers uit het ziekenhuis moeten niet kunnen melden op de organisatie-eenheden (behalve op die ene organisatie-eenheid). 

Zodra extern naar ons meldt, dan wil ik de melding toewijzen aan de desbetreffende afdeling. Daarvoor heb ik coördinatoren ingesteld bij de organisatie-eenheden. Bij rechten heb ik melders leeg gelaten voor alle organisatie-eenheden (als test om te kijken wat er gebeurd). Nu blijkt dat je als coördinator wel een nieuwe melding kan indienen voor de afdelingen waar je coördinator voor bent.  

Is er een oplossing hoe ik kan instellen dat ik wel meldingen kan toewijzen aan afdelingen, maar dat die coördinatoren niet nieuwe meldingen kunnen indienen op hun eigen organisatie-eenheden? 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 30 November 2022, 13:24

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Leanne,

Als je coördinatorrechten hebt dan heb je automatisch daardoor ook meldrechten.

Wanneer je altijd maar op één organisatie-eenheid wilt laten melden (altijd dezelfde) dan zou je dit veld op het interne meldformulier kunnen voorzien van een standaardwaarde en het veld tonen als ‘alleen lezen’ of eventueel het veld verbergen. Is dat een oplossing?

Reputatie 3
Badge +6

@Inge Kuijpers nu loop ik ook tegen bovenstaand probleem aan namelijk;
Binnen de organisatie gaat 1 eenheid verdwijnen.

Binnen alle meldingstype heb ik bij die betreffende afdeling dus de meldrechten leeg gemaakt.

In de hoop dat er geen nieuwe meldingen meer op binnen komen. Wat blijkt idd dat de coördinatoren wel nog kunnen melden. En die rechten kan ik NIET intrekken aangezien ze nog openstaande meldingen op die eenheid hebben aangezien ze de meldingen moeten kunnen bewerken en uiteindelijk afhandelen.

Nu kan ik uiteraard wel de Coördinatoren gaan mailen en zeggen dat ze geen meldingen meer moeten maken maar leg dan maar eens uit dat ik ze de rechten heb ingetrokken maar nog wel kunnen. 

Ik denk dat de Co hierin nu te veel rechten krijgt. Ben je geen melder moet je ook niet kunnen melden toch?

Graag jou visie.

 

 

Reputatie 3
Badge +5

Misschien bij de algemene instellingen “Nieuwe meldingen van dit type toestaan” op “Nee” zetten ?  

@Inge Kuijpers nu loop ik ook tegen bovenstaand probleem aan namelijk;
Binnen de organisatie gaat 1 eenheid verdwijnen.

Binnen alle meldingstype heb ik bij die betreffende afdeling dus de meldrechten leeg gemaakt.

In de hoop dat er geen nieuwe meldingen meer op binnen komen. Wat blijkt idd dat de coördinatoren wel nog kunnen melden. En die rechten kan ik NIET intrekken aangezien ze nog openstaande meldingen op die eenheid hebben aangezien ze de meldingen moeten kunnen bewerken en uiteindelijk afhandelen.

Nu kan ik uiteraard wel de Coördinatoren gaan mailen en zeggen dat ze geen meldingen meer moeten maken maar leg dan maar eens uit dat ik ze de rechten heb ingetrokken maar nog wel kunnen. 

Ik denk dat de Co hierin nu te veel rechten krijgt. Ben je geen melder moet je ook niet kunnen melden toch?

Graag jou visie.

 

 

Hoi Ghislaine,

Ik snap je probleem. Helaas is er nu geen oplossing, zolang je nog coördinatoren nodig hebt, kunnen deze ook melden.
Je zou bepaalde onderwerpen willen uitschakelen voor ‘nieuwe meldingen'. Misschien goed om daar een idee voor toe te voegen, kan me voorstellen dat meer organisaties hier tegenaan lopen.
Ik ga het sowieso eens onder de aandacht brengen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring