Skip to main content

Voor de workflow van een nieuw meldtype (formulier verbetermaatregelen) heb ik een coördinatorformulier gemaakt. Wanneer ik dit formulier wil opnemen in de workflow, blijft de keuzebalk leeg. Zie rode streep onder de geel gearceerde pijl.

Wat gaat hier hier mis?

Hartelijke groet, Sanne Poort

Hallo Sanne,

 

Een coördinatorformulier wordt “altijd” al aangemaakt na de start van een proces.

Een coördinatorformulier gedraagt zich anders dan een actieformulier. Het is bijvoorbeeld ook niet mogelijk om een actie aan te maken waarbij het coördinatorformulier ingevuld moet worden.

Ik gebruik het coördinatorformulier om bepaalde zaken te coördineren op proces niveau. Bijvoorbeeld om velden neer te zetten die bepalen wanneer bepaalde statusovergangen automatisch kunnen en welke vervolgacties dan in gang gezet moeten worden.


Wil je inhoudelijke informatie beschrijven dan is een actieformulier hiervoor het meest geschikt. Ook op basis van actieformulieren kan je eenvoudig vervolgacties automatisch in gang zetten.

Dit doe je door bij de statusovergangen de volgende voorwaarde op te nemen;

 

Mijn advies is om zoveel mogelijk weg te blijven van het coördinatorformulier om inhoudelijke informatie in te documenteren.

 

Groet,

Kees


Ik heb dit opgelost door i.p.v. een coördinatorformulier een Details workflow- en actiepuntenformulier te gebruiken.


Reageer