Skip to main content

Datumnotatie aanpassen naar Europese notatie

• January 9, 2026
  • 2 reacties
  • 9 Bekeken

k.prins
Forum|alt.badge.img+7

In de AI-samenvatting wordt 9-1-26 (9 januari 2026) opgenomen als 1 september 2026. Kan dit aangepast worden?

Overigens rijst hierdoor bij mij de gedachte dat de AI-generator die gebruikt wordt automatisch ingesteld is op Amerikaanse data en daarmee ook in Amerika draait. Is er ergens iets terug te vinden over welke AI-generator gebruikt wordt en welke afspraken zijn over het gebruik van de gegevens voor het laten leren van deze AI-generator? 

2 reacties

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

Hoi ​@k.prins 

Nee, wees gerust: de AI-generator draait niet in Amerika. In meer detail:

De AI-tool heeft uitsluitend toegang tot de informatie die je uploadt binnen Zenya SaaS. De gegevens blijven binnen de beschermde infrastructuur van Zenya SaaS. Hosting (van AI) gebeurt op dezelfde manier als voor onze reguliere data (meer info daarover in onze SLD via https://webshare.zenya.work/zod3k9ckg5oorvn3/ ) en zal samen met Zenya zelf ALTIJD binnen de EER blijven.

Daarnaast is het belangrijk om te weten dat alle AI activiteiten van jouw organisatie binnen je eigen 'Zenya bubbel’ worden uitgevoerd. Daarnaast worden deze activiteiten ook niet gebruikt voor andere doeleinden.

Kortom: dat de datumnotatie zich niet conformeert aan de Europese format is onverwacht. Ik heb daarvoor een ticket aangemaakt bij onze Servicedesk voor nader onderzoek.

k.prins
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Orakel
  • January 12, 2026

Ja, ik had de beschrijving al gevonden. Goed om te lezen! Ik ben benieuwd naar de oplossing van deze bug.