Vraag

De omschrijving van een melding wordt niet zo goed leesbaar als je zou verwachten op grond van de inrichting

  • 31 May 2023
  • 5 reacties
  • 49 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Ik heb een lay-out vraagje over FLOW in Zenya.
 

Eén van onze medewerkers probeert de omschrijving van een melding zo overzichtelijk mogelijk te maken d.m.v. extra enters en titels, e.d.

De melding is vervolgens aan een andere medewerker gestuurd om bv een actie te formuleren.

Bij het openen van de melding is de lay-out opmaak helemaal verdwenen, waardoor het één lap tekst wordt.

Is dat enigszins aan te passen?
 


5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

@J.Roosen 

Het is niet geheel duidelijk wat je bedoelt. Gaat het om de samenvatting van de melding? Kun je wellicht schermafdrukken toevoegen van de inrichting en het resultaat daarvan?

Reputatie 2
Badge +6

@Chaim Leunissen :

 

Bij het opstellen van een nieuwe melding is de volgende tekst opgegeven in de omschrijving (Veldtype = Tekst met opmaak):

Nadat het formulier verzonden is naar een actiehouder, krijgt deze de volgende tekst te zien in de e-mail (samenvatting):

Zoals te zien is, is de layout (intonatie) anders dan dat in eerst instantie is opgesteld. De vette tekst en de lege enters zijn niet meer zichtbaar. (Wellicht omdat het hier om een samenvatting gaat?)

 

 

Als men vervolgens het actieformulier opent en invult ziet met het volgende:

Dit is hetzelfde type veld als het origineel (Tekst met opmaak), maar dan ingesteld als een ‘Alleen lezen’ veld. Je zou verwachten dat de Tekst met opmaak dan op dezelfde manier wordt getoond.

Dat blijkt niet het geval.

De vette tekst ‘Omschrijving’ staat nu tussen sterretjes( ** ** ). De extra enters, om overzicht te creëren, zijn verdwenen en de tekst ‘Wat is het probleem:’ staat nu ergens tussen de tekst.

Dit maakt de tekst anders dan de opgestelde tekst, waarbij de intonatie verloren is gegaan.

De functie van een tekstveld met opmaak heeft hierdoor, bij het opstellen van de melding, geen toegevoegde waarde voor de achterliggende formulieren.

 

Hopelijk verduidelijk dit mijn vraag? anders hoor ik het graag.

 

Met vriendelijke groet,

Jeroen

 

Reputatie 1
Badge +6

Hoi J. Roosen,

 

ik heb/had hetzelfde probleem (zie topic: 

Het bug nummer dat als oplossing is gemeld in dit topic is opgelost maar bracht nog geen verbetering, dus is er via de service desk een 2e bug gelogt (66005).

Misschien kunnen jullie via de service desk ook melden dat jullie last hebben van deze bug?

Reputatie 1
Badge +4

Dit issue is gerelateerd aan 

en gaat allemaal over de compacte leesbaarheid in een formulier.

@Infoland:  ga hiermee aan de slag want de concurrentie staat niet stil.

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik zie hier 3 op detail verschillende issues in 1 topic en het lijkt me goed om ieder issue afzonderlijk op te volgen:

  1. De weergave van opgemaakte tekst in een mail vanuit een melding. Als die tekst via de zogeheten "samenvatting” wordt ingevoegd via het mailsjabloon, dan is dat m.i. verwacht gedrag (de samenvatting is in de regel een combinatie van verschillende velden in een melding). In het andere geval stel ik voor om een melding in te dienen bij de Servicedesk voor onderzoek en conclusie.
  2. De weergave van opgemaakte tekst in een ander formulier bij dezelfde melding. Als dat veld als "alleen lezen”-veld is opgenomen in het andere formulier, dan betreft dat bug 65828 en raad ik jullie aan om via het bugoverzicht op my.infoland.eu aan te geven dat jullie hinder hebben van deze bug 
  3. De mogelijkheid om tabellen te gebruiken in een tekstveld tijdens het invullen van een melding. De verdere opvolging daarvan verloopt via Tabellen in een melding | Infoland Community

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring