Beantwoord

E-mailadres van (geselecteerde) gebruiker in mailsjabloon tonen

  • 21 April 2023
  • 3 reacties
  • 19 Bekeken

Badge +1

Voor het delen van (een deel van) een VIM-melding met een externe functionaris gegevensbescherming heb ik een mailsjabloon gemaakt waarin de info uit formuliervelden wordt gevuld.

Deze externe functionaris heeft (om contact op te kunnen nemen) het mailadres nodig van een in het formulier te selecteren gebruiker (de “aandachtsfunctionaris” die de melding in behandeling krijgt).

Welk veld moet ik hiervoor in de mailsjabloon invoegen?

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 9 May 2023, 08:44

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Mirette,

Je kunt in het e-mailsjabloon alleen velden uit de melding zelf gebruiken. Het e-mailadres van de gebruiker kun je dus alleen in het sjabloon toevoegen als dat adres ook als veld is ingevuld bij de melding.

Badge +1

Hoi Inge,

Dat begrijp ik. Hoe krijg ik dan het mailadres van een (uit een keuzelijst geselecteerde) gebruiker toegevoegd in het formulier (zonder dat degene die het formulier invult dit apart moet selecteren)? Want dan kan ik dat veld in de sjabloon aanroepen.

Hoi Mirette,

Je kunt alleen waarden uit de velden zelf gebruiken in het sjabloon. Dus als je een gebruiker selecteert, dan kun je die naam van de gebruiker op het sjabloon gebruiken maar niet velden van die gebruiker zoals bijvoorbeeld e-mailadres of manager. Wanneer je deze informatie wilt gebruiken, dien je die in een veld in te vullen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring