Beantwoord

Een melding onder voorwaarde wisselen van eigenaar

  • 31 July 2023
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

Badge

Ik wil graag het volgende: 

Als de meldingen onder een categorie wordt gemeld, dan moet Persoon A coördinator/eigenaar zijn van de melding en Persoon B de meldingen niet mag inzien. Als de categorie waaronder gemeld wordt ARBO is, dan wil ik dat Persoon B  coördinator/eigenaar is van de melding en dat persoon A de melding niet kan inzien. Is dit mogelijk via de workflow en zo ja, hoe kan je dit instellen? 

Ik heb zelf het idee dat als je iemand onder voorwaarde eigenaar wilt maken, die geen al staat opgegeven als coördinator. Hiermee zorg je er dus al voor dat iemand altijd al alle meldingen kan inzien, terwijl je wilt dat die geen alleen meldingen kan inzien (en afhandelen) onder een voorwaarde. 

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 1 August 2023, 07:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6

Hoi,

 

dat is een goede vraag. zou af en toe heel handig zijn. Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je kan alleen eigenaar worden als je als coördinator ingesteld staat. je ziet dan alle meldingen ongeacht wat je er als voorwaarde aanhangt wie wel of geen eigenaar is.

Ik denk dat er niets anders op zit wanneer je dit wil om er twee aparte meldingstype van te maken. eventueel via een opvolgmelding die dan zelfstandig verder gaat.

Hoi @InfolandDJI,

De leesrechten voor een melding worden altijd gekoppeld aan een onderwerp uit de onderwerpenboom (als je een onderwerpenboom gebruikt).

In dit scenario zou je een onderwerpenboom kunnen gebruiken met categorieën, met onder andere de categorie ARBO.

Zie ook:
 

 

Reputatie 2
Badge +6

@Inge Kuijpers,

De rechten hangen aan een onderwerpenboom op die manier is best slim. Dat hadden wij nog niet bedacht. Gaan we zeker gebruik van maken.

Badge

@Inge Kuijpers 

Bedankt voor het antwoord. Wij maken gebruik van een onderwerpboom, maar die is gebaseerd op onze hiërarchie. We bepalen namelijk op basis van de afdeling wie coördinator is. 

Helaas is het dus niet mogelijk om ook nog op basis van de categorie de Coördinator bepalen, naast de hiërarchie. 

Badge +1

@InfolandDJI

Alles kan, maar niet alles kan even makkelijk 😀

Volgens mij is er wel een mogelijkheid om te bereiken wat je wilt.

Fase overgang begint in de regel met, melding toewijzen aan voorkeurscoördinator. Voeg hier een voorwaarde aan dat dit niet gebeurt wanneer de waarde in een veld gelijk is aan (in jouw geval) “ARBO”. 

Ik neem aan dat je de inhoud van de afdeling (die is opgegeven door de melder) wel wilt behouden, in dit geval zal je een hiërarchische lijst moeten aanmaken die gelijk is aan jou onderwerpenboom. Voor elke afdeling zal je in de faseovergang een regel moeten schrijven dat de hiërarchische lijst de waarde krijgt (via veldwaarde instellen) die gelijk is aan de gekozen waarde in de onderwerpenboom.

Veldwaarde instellen → hiërarchische lijst → Vaste waarde instellen → Waarde X → Voorwaarde wanneer onderwerpenboom is gelijk aan X.

(Wanneer je de waarde hebt overgezet naar een veldwaarde bestaat de mogelijkheid om de waarde te kopiëren, in sommige gevallen is dit heel erg nuttig)

Vervolgens wijzig je de onderwerpenboom (via onderwerp (Afdeling) wijzigen naar “ARBO” en wijs je de melding toe aan de voorkeurscoördinator wanneer de betreffende veldwaarde gelijk is aan “ARBO”.

Hiervoor moet in de onderwerpenboom dus wel een aparte regel aangemaakt worden voor de ARBO functionaris. Nu kan alleen de ARBO functionaris de melding inzien en afhandelen. Zolang je deze regel in de rechtenstructuur niet aanvult met rechten voor melders, dan kan deze regel ook niet gekozen worden door de melder.

Dit alles gaat op in het geval je één ARBO persoon hebt voor alle afdelingen.

Heb je voor elke afdeling een apart iemand die de ARBO meldingen ontvangt dan kan dat ook ingericht worden. In dat geval zal je voor elke afdeling in de onderwerpenboom ook een ARBO regel moeten aanmaken om ervoor te zorgen dat de standaard voorkeurscoördinator de melding niet kan zien.

Veel succes! 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring