Skip to main content

Is het mogelijk de stap Accepteren over te slaan?

Nadat er een melding is gemaakt zou ik deze automatisch willen laten accepteren en de Behandelaar  dus een email krijgt met; Er is een nieuwe melding aan u toegewezen met een actiepunt.  

Nu krijgen behandelaars eerst een mail met een link en moeten ze vervolgens in de melding eerst accepteren klikken voordat een volgende actie verschijnt; Formulier invullen. Mijn inziens een onnodige stap. Wel is het zo dat ik dan een oplossing moet vinden voor het versturen van herrinneringsemails wanneer actie(s) uitblijven.

Hoi ​@Frans.Weijenborg 

Als je op je meldformulier een "stuurveld” hebt die je kunt gebruiken om je melding meteen door te sturen, dan is het zeker mogelijk om de eerste status over te slaan.

Zie mijn workflow als voorbeeld:

Ik heb een stuurveld van het type lijst in mijn meldformulier:

Bij antwoord "Flitsmelding” wil ik de melding direct sluiten. Die route heb ik met een 1 aangeduid

Bij "Gedonder” wil ik meteen naar "In behandeling” (route 2)

Dat kun je oplossen door de status "Concept” te selecteren en dan vervolgens op het omkaderde potlood in de eerste afbeelding te klikken. Je komt dan in dit scherm:

1. Gebruik de uitklaplijst om je stuurveld te selecteren
  2. Verplaats vervolgens de antwoorden op dat stuurveld naar het blokje met de juiste status

Je mag alle antwoordopties met dezelfde status verbinden.

Dank voor info en snelle reactie. Ik heb mijn formulier aangepast. Het werkt, ben er blij mee. 😀 

Reageer