Skip to main content

Vanuit de verschillende meldingstypes worden meldingen toegewezen aan een eigenaar. Dit geeft vervelende notificaties in het takenpaneel die het takenpaneel zeer onoverzichtelijk maken. 

Wij maken enkel gebruik van actieformulieren. In geen enkele meldingsflow wordt gebruik gemaakt van een coördinatorformulier.

Heeft het implicaties wanneer ik de actie bij statusovergang om de melding toe te wijzen aan een eigenaar volledig verwijder? Zijn we dan gewoon verlost van de vervelende notificaties of heeft het toch nog ergens anders implicaties of wordt de melding dan toch alsnog toegewezen aan de voorkeurscoördinator ook al staat dit niet ingesteld? Kan een melding maw bestaan zonder een eigenaar?

 

Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

Een melding MOET een eigenaar hebben. Dit is om ervoor te zorgen dat er altijd iemand voor de melding verantwoordelijk is (wat je van een kwaliteitssysteem mag verwachten). Als het systeem een melding niet kan toewijzen zal hij uiteindelijk aan de gatekeeper worden toegewezen.

In de komende versie van iProva (dat hernoemd zal worden naar Zenya) is het takenscherm grondig op de schop genomen, met mogelijkheden tot filtering en dergelijke. Wellicht eerst de ervaringen daarmee even afwachten.


Hoi, 

Dit is een “oud” item maar kwam deze tegen en binnen Microvida hebben we dit anders opgelost. 

Bij de gebruikers hebben we een fictief persoon “Coördinator t.b.v. meldingen” aangemaakt. Alle meldingen worden aan die Coördinator toegewezen in de flow van het meldingstype. 

Afhankelijk van het type melding en de flow zijn er situaties waarin op een statusovergang de eigenaar van de melding in een echte persoon wordt gewijzigd.
De meldingen worden via favoriete filters behandeld door een groepje medewerkers of door één persoon afhankelijk van de soort melding die is gedaan. 

De taak “Melding ….. is aan u toegewezen” staat dus (meestal) niet bij iemand in de takenlijst.  

 

Groet Lia Hazen


Hoi Lia,

Zie ook dit idee:
 

 


Reageer