Beantwoord

Export van alle veldnamen met instellingen van een meldingstype

  • 12 September 2023
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Badge

Ik zoek een manier om bij bepaalde types van melding/flow, vb een meld-en-leersysteem; om daar al de velden te exporteren met veldnaam en type en in gebruik ja/neen.

Je kan wel alle veldnamen selecteren, maar ik vind geen manier om de veldnamen en info dan te exporteren naar een excel, zodat ik hier intern een document kan maken, waarvoor deze velden allemaal dienen. 

 

 

icon

Antwoord op het topic Niels W 12 September 2023, 10:46

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Beste Koen,

Je zou wellicht het informatieblad voor het voorbereiden van Word sjablonen hiervoor kunnen gebruiken. Bij het tabblad ‘Sjablonen voor e-mail en documenten’ onder meldingen op je applicatiebeheer pagina kan je een sjabloon voor een Word document toevoegen, als je hier dan het gewenste meldingstype selecteert kan je onderin het informatieblad voor dit meldingstype downloaden.

Je krijgt dan een PDF bestand waar alle globale en de gebruikte velden in dit specifieke meldingstype op staan.

Is dit ongeveer wat je zoekt?

Badge

ok, daar kan ik me wel verder mee behelpen. 

als ik dan de pdf open met een deftige pdf-reader, kan ik deze velden wel kopiëren in een excel en zo er verder mee werken zonder teveel manueel tikwerk.

dankjewel voor de tip!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring