Skip to main content

Hallo allemaal, 

Klopt het dat externe actienemers de melding niet kunnen inzien? Of heb ik iets niet juist ingesteld. 

Groet, Sanne

Goedemiddag, 

Meerdere oorzaken zijn mogelijk.
Toegang tot de site?

 

Staan de rechten wel goed bij het meldingstype?

Als je naar de gebruiker gaat en onder rollen kijkt.

 

 

En wat bedoel je met externe actienemer? Iemand die op een externe locatie zit maar wel voor jouw organisatie werkzaam is, zoals iemand die thuiswerkt?


Hallo bedankt voor je reactie. Wanneer je een actiepunt aanmaakt kan je die uitsturen naar een niet-zenya gebruiker (extern), ik heb het over deze personen. 


Bij mij kwamen de mails in ongewenste mail-map. Ik heb het uiteindelijk kunnen verwerken. Als test heb ik mijn eigen hotmail gebruikt. 

Als het naar een andere organisatie gestuurd is dan kan het best zijn dat het gefilterd wordt aangezien het als een spam gemarkeerd wordt.  

 

 

En vanuit testomgeving-zenya worden geen mails verstuurd. Had het hier eerst getest. 


De melding is wel af te handelen dat klopt, echter als je in het actiepunt (formulier invullen) zit, staat er boven in het scherm een knop met ‘melding openen’. Wanneer hierop geklikt wordt moet je inloggen en dus is de originele melding voor hen  niet in te zien. 


Zou de knop melding openen vanuit een sjabloon komen? Als ik klik op melding (in behandeling) klik dan krijg ik vervolgens een inlog scherm om toegang te krijgen tot zenya

Naar mijn mening is het logisch dat een externe actienemer de melding niet kan inzien. Dit zou betekenen dat diegene alle rechten overruled die je ingesteld hebt bij het meldingstype.

 


Die knop zie je wanneer een actiepunt (formulier invullen) uitstuurt. Dus niet een actiepunt zoals jij hierboven hebt uitgestuurd. Maar het komt denk ik wel op hetzelfde neer. 

Ik snap wat jij aangeeft, maar je zou ook kunnen verwachten dat iemand dan tijdelijk de rechten krijgt net als een actienemer? Je stuurt immers een actie uit. Dit blijkt echter niet het geval en dat is ook een antwoord. :) 

 


Ah zo, ik snap het :)

Wij zaten hier ook mee en hebben hiervoor een gebruikersaccount aangemaakt buiten onze ADFS om. Gebruiker hebben we in een speciale gebruikersgroep geplaatst. 

Wel gek dat Zenya deze opties aanbied maar de actie(s) daarna sluiten vervolgens niet aan (zoals open melding). Naar mijn mening mis je de rechten instellingen voor “externe gebruikers”.  Of de opties weghalen want uiteindelijk moet je toch inloggen met een gebruikersaccount.

 

Als externe gebruiker:

Ik krijg dan een inlog scherm als ik melding wil openen als externe gebruiker. Maar dan heeft optie acties uitzetten(formulier invullen) naar externe gebruiker helemaal geen nut als je daarna toch moet inloggen. 

 


Hallo allemaal, 

Klopt het dat externe actienemers de melding niet kunnen inzien? Of heb ik iets niet juist ingesteld. 

Groet, Sanne

 

Hoi Sanne,

We vermoeden dat dit een bug is en dat de knop om de melding te openen niet getoond zou moeten worden aan externe gebruikers.

Ik zet je vraag daarom door naar onze servicedesk.


Het blijkt inderdaad om een bug te gaan met nummer 68096. Mocht je ook last hebben van deze bug dan kun je dat via Mijn Infoland aangeven.


@Inge Kuijpers​​​​@Khar-Cheong , heel erg bedankt voor jullie hulp! 

 


Reageer