Skip to main content
Beantwoord

Flow automatische relaties 7.7.0 -> worden ze ook beter zichtbaar en kunnen we er op rapporteren?

  • November 21, 2025
  • 1 reactie
  • 5 Bekeken

Silvia van Gils
Forum|alt.badge.img+7

In de releasenotes van Zenya 7.7.0 staat aangegeven:

‘In FLOW kun je nu automatisch relaties aanmaken. Bij een statusovergang start Zenya zelf een sub-, opvolg- of afgesplitste melding.’ 

 

Betekent dit dat er ook verbeteringen zijn in de weergave van relaties binnen publieke filters en om op deze relaties te rapporteren?

Tot op heden zijn relaties moeilijk zichtbaar te krijgen zonder een individuele melding te openen. Een kolom relaties met het meldnummer, met waar mogelijke directie link naar de gerelateerde melding, is al jarenlang een wens bij vele van ons. Je wilt deze informatie ook terug laten komen in de verschillende rapportages  van de module. Ook die mogelijkheid bestaat tot op heden niet. Er zwerven verschillende verzoeken rondom dit onderwerp op de community. 

 

 

Antwoord op het topic Chaim Leunissen

Hoi ​@Silvia van Gils 

De rapportage over opvolg- en submeldingen is in een eerdere release onderwerp geweest van een verbetering. zie 🎁Overzicht van 'hoofd klachtmelding' met nummers van bijbehorende opvolgmeldingen | Zenya Community en de beschrijving van de rapporten over opvolgmeldingen en submeldingen in Rapportage over meldingen | Zenya Community

Uit je vraag maak ik op dat je een casus/situatie hebt die aanleiding kan zijn voor een doorontwikkeling die niet afgedekt wordt met deze rapportage mogelijkheid.
Er komen 2 Ideeën teug als ik zoek op “rapportage en (submelding of opvolgmelding)”:

  1. Rapport met 'aantal submeldingen' per melding | Zenya Community
  2. En recenter: Overzicht meldingen uitbreiden met actiepunten en gerelateerde meldingen, zoals submeldingen | Zenya Community waarin gevraagd wordt om een rapport waarin alle soorten relaties bij elkaar gebracht worden (dus niet alleen sub- en opvolgmeldingen, maar ook actiepunten bij de hoofdmeldingen).

Is het een idee om een van deze twee Ideeën te finetunen door je casus daar te beschrijven? En wellicht een voorzet te doen tot een oplossing?

1 reactie

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5
  • Zenya medewerker
  • Antwoord
  • November 22, 2025

Hoi ​@Silvia van Gils 

De rapportage over opvolg- en submeldingen is in een eerdere release onderwerp geweest van een verbetering. zie 🎁Overzicht van 'hoofd klachtmelding' met nummers van bijbehorende opvolgmeldingen | Zenya Community en de beschrijving van de rapporten over opvolgmeldingen en submeldingen in Rapportage over meldingen | Zenya Community

Uit je vraag maak ik op dat je een casus/situatie hebt die aanleiding kan zijn voor een doorontwikkeling die niet afgedekt wordt met deze rapportage mogelijkheid.
Er komen 2 Ideeën teug als ik zoek op “rapportage en (submelding of opvolgmelding)”:

  1. Rapport met 'aantal submeldingen' per melding | Zenya Community
  2. En recenter: Overzicht meldingen uitbreiden met actiepunten en gerelateerde meldingen, zoals submeldingen | Zenya Community waarin gevraagd wordt om een rapport waarin alle soorten relaties bij elkaar gebracht worden (dus niet alleen sub- en opvolgmeldingen, maar ook actiepunten bij de hoofdmeldingen).

Is het een idee om een van deze twee Ideeën te finetunen door je casus daar te beschrijven? En wellicht een voorzet te doen tot een oplossing?