Beantwoord

FLOW: Melding doen op organisatie-eenheid waarvan ik zelf de 1e voorkeurscoördinator ben?

  • 3 May 2023
  • 6 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

Goedendag,

Op één van onze locaties kwam de volgende vraag/opmerking over meldingen en notificaties (e-mail).

Situatie:

De melder is dezelfde gebruiker als de coördinator, dus de gebruiker legt een melding op de organisatie-eenheid waarvoor de gebruiker ook de 1e voorkeurscoördinator is.

Er wordt in dit geval GEEN e-mail notificatie gezonden aan de 1e voorkeurscoördinator. WEL komt er een taak in het takenoverzicht.

Uitkomst na test:

Dit klopt inderdaad na een test die ik heb uitgevoerd waarbij ik zelf de melder ben en coördinator.

Vragen:

  1. Wordt dit in het systeem ondervangen dat er geen e-mail notificaties worden verzonden op het moment dat dezelfde gebruiker twee rollen heeft bij dezelfde melding?
  2. Ik kan me herinneren dat ik hetzelfde ondervond bij Vragenlijsten. Dus ik als eigenaar van vragenlijst die de vragenlijst naar mezelf stuur met e-mail uitnodiging. Dan krijg ik ook geen e-mail notificatie
  3. Ik heb in abonnementen ook gekeken, daar staat geen instelling bij over meldingen door jezelf gedaan

Wie kan hier antwoord op geven of heeft een oplossing?

Dank!

M.vr.gr.

Klaas

 

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 3 May 2023, 17:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Als je als coördinator een melding indient die effectief aan jezelf wordt toegewezen, dan weet je al dat die melding bestaat en wordt er geen e-mail verzonden.
En dat geldt eigenlijk voor alle situaties en modules waarin er sprake is van een taak die je effectief aan jezelf toewijst.

Er wordt wel een taak opgestart, ter bewaking van het opvolgen van de taak. Dat biedt ook de mogelijkheid om de taak aan iemand anders toe te wijzen.

Badge

Dag,

Ik heb momenteel een casus waarbij de coördinator zelf een melding heeft ingediend maar aangeeft deze niet te kunnen afmelden. Ook heb ik gekeken of er een tweede voorkeurscoördinator is, maar die is er momenteel niet. 

Waar kan het aan liggen dat de eerste coördinator zijn eigen melding dus niet kan afmelden? Dit hoort mijns inziens gewoon te kunnen (ookal keur je hierbij wel je eigen werk).

Vriendelijke groet, Ilona

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Ilona Naaijkens 
Voldoet de melding wel aan de voorwaarden om naar de eindstatus te gaan?
Wat geeft de tooltip aan zodra je met de muis over de knop gaat om de melding naar de eindstatus te zetten?

Badge

Hoi @e.franssen 

Ik heb zojuist de medewerker gesproken en zij geeft aan normaliter bij het klikken op de binnengekomen incident-melding automatisch een pop-up te krijgen en begeleid te worden naar het coördinatorenformulier. Dit werkt momenteel niet en zij kan niet in het formulier komen zodat zij het incident als afhandelaar in behandeling kan nemen.

Reputatie 2
Badge +3

Beste @Ilona Naaijkens ,

Om jouw vraag verder te onderzoeken heb ik een ticket aangemaakt in Zendesk.

Zodra er een antwoord is op jouw vraag, zal deze ook hier op de Community gedeeld worden.

Reputatie 2
Badge +3

Beste @Ilona Naaijkens ,

Hierbij de terugkoppeling naar aanleiding van onderzoek naar jouw bericht van 8 november jl.

De gebruiker die de melding heeft ingelegd, is voorkeurscoördinator van een andere Organisatie eenheid dan de Organisatie eenheid waarop ze de melding had ingelegd. Hierdoor kan zij deze melding niet afhandelen.

De gebruiker die ingesteld staat als eerste voorkeurscoördinator op deze Organisatie eenheid heeft een bericht ontvangen dat er een melding aan haar is toegewezen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring