Vraag

Flow met subflow voor acties?

  • 14 December 2023
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hoi,

In een gesprek met @Bart Bolwijn hebben wij opties besproken voor een workflow voor verbeteringen. Wij zien zelf 2 opties:

  1. Een flow per actie.​
  2. Een flow per doel inclusief subflows voor acties.​ Bijv je wilt op datum X iets bereikt hebben. Om dit doel te bereiken zal je (mogelijk) meerdere acties uit moeten zetten. Alle acties dienen dan voor de einddatum van het doel voltooid te zijn. Hiermee heb je zicht op alle acties die horen bij een doel, en hoef je maar 1 flow met subflows voor de acties op te starten.

Bart heeft ons de verbeter workflow laten zien van optie 1:

Onze vraag: Heeft er iemand ervaring met optie 1 en/of optie 2?

  • Wij komen dan graag met je in contact! We horen graag wat jullie als voor- of nadelen ervaren van beide opties.
    Wij neigen zelf met name naar optie 2 omdat we denken dat bij een bepaald doel, meerdere acties (kunnen) horen.
  • Mocht je deze flow(s) ook willen delen met ons zou dat super zijn.

Je kan me mailen of een reactie onder deze vraag posten. Thanks!


Groeten,
Thijs Lambooij, adviseur kwaliteit De Zorgboog

Thijs.Lambooij@Zorgboog.nl

 


7 reacties

@Mandy Abbing, wellicht kun je jullie inrichting toelichten en de voors-en tegens delen?

Reputatie 2
Badge +3

@Kelly de Jong Dankjewel, hopelijk wil @Mandy Abbing deze inderdaad met ons delen 🤞🏻.

Reputatie 2
Badge +3

@Mandy Abbing ik was benieuwd of je mijn berichtje had gelezen?

Reputatie 5
Badge +6

@Thijs 

Zoals ik het lees wil je in 1 meldtype/workflow meerdere acties uitzetten?  En alle acties moeten uitgevoerd en getoetst zijn en dan is klaar?

Wij hebben zoiets ingericht in onze Incident/Klacht meldingsformulier. Bij het oorzaak en omvang analyse kunnen meerdere herstel/verbetermaatregel uitgezet worden. De X uitgezette maatregelen(acties) dienen allen uitgevoerd te zijn voor dat de flow weer verder kan gaan. Elke maatregel kan naar een willekeurige persoon uitgezet worden met een deadline/datum realisatie.

Uiteindelijk worden de getroffen maatregelen getoetst indien niet effectief kunnen er aanvullende maatregelen toegevoegd worden.

 

Reputatie 2
Badge +3

@Thijs

Zoals ik het lees wil je in 1 meldtype/workflow meerdere acties uitzetten?  En alle acties moeten uitgevoerd en getoetst zijn en dan is klaar?

Wij hebben zoiets ingericht in onze Incident/Klacht meldingsformulier. Bij het oorzaak en omvang analyse kunnen meerdere herstel/verbetermaatregel uitgezet worden. De X uitgezette maatregelen(acties) dienen allen uitgevoerd te zijn voor dat de flow weer verder kan gaan. Elke maatregel kan naar een willekeurige persoon uitgezet worden met een deadline/datum realisatie.

Uiteindelijk worden de getroffen maatregelen getoetst indien niet effectief kunnen er aanvullende maatregelen toegevoegd worden.

 

Hoi Khar-Cheong, dat klopt! Zou je eventueel een keer via Teams kunnen vertellen en laten zien hoe dit in z'n werk gaat en wat jullie ervaringen zijn? Als je me even mailt op thijs.lambooij@zorgboog.nl plan ik wat in. Alvast bedankt 💪!

Reputatie 5
Badge +6

@Thijs Ik heb je een mail gestuurd!

@Khar-Cheong: Ook wij zijn aan het uitzoeken of we vanuit 1 meldtype/workflow meerdere acties kunnen uitzetten naar verschillende personen (niet via een actiepunt), waarna nog zonodig een evaluatiemeting uitgevoerd kan worden. Ik zou ook graag een keer van gedachten willen wisselen hoe jullie dit gedaan hebben en of je ergens tegenaan loopt. Kun je ook contact met mij opnemen? e.eriks-fluks@umcg.nl. Alvast dank!

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring