Beantwoord

FLOW nieuwe release - gele balk dat melding in behandeling is

  • 30 November 2022
  • 11 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Als je nu een actie hebt uitgevoerd krijg je de volgende balk:

Daarna kun je niets anders meer dan uit de melding te gaan en dan opnieuw de melding in te gaan.

Hebben meer mensen daar last van?

Waarom kun je niet meteen door zoals voor de update?

icon

Antwoord op het topic Thomas de Groot 3 January 2023, 12:03

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5

In 6.3.0 update 2 (en 6.3.1 binnenkort beschikbaar voor Onpremise) is inmiddels bug 65645 opgelost waardoor de gele balk met melding automatisch verdwijnt als (de controle op) de statusovergang is uitgevoerd. 

Verder ben ik het met @JesseV eens dat het onhandig is een melding nog ‘hangt’ terwijl de email-notificatie al verstuurd is. Daar zal ik eens naar laten kijken.

Mocht je na de meest recente update nog problemen met deze gele balk ervaren meld het dan vooral even bij onze servicedesk.

Hoi @J.Roosen,

Er is een en ander gewijzigd in FLOW en met name in de weergave van formulieren en hoe deze worden opgeslagen. Bepaalde acties worden nu asynchroon uitgevoerd, dat betekent dat ze in een soort wachtrij komen en dan worden verwerkt. Het kan daardoor even duren voordat formulieren of aanpassingen verwerkt zijn. Zolang er nog een actie in de wachtrij staat of uitgevoerd wordt voor een melding, zie je de gele balk die je vertelt dat de melding nog niet is bijgewerkt.

In de release notes wordt dit ook vermeld.

Reputatie 5
Badge +5

L.S.

Het originele onderwerp van dit topic is het gegeven dat er een gele balk wordt weergegeven als een FLOW melding van status wijzigt en dat die niet uit beeld wilde verdwijnen, ook al was de melding inmiddels van status gewijzigd.

Uit de reactie van Thomas blijkt dat dit een bug (65645) betrof die is opgelost in Zenya versie 6.3.1
Uit de reacties van Ed Mulder en ibeukel maak ik op dat zij performance issues bemerken die los staan van het wel of niet weergeven van de gele balk.

Het is voor onze Servicedesk en ontwikkelafdeling zeer belangrijk om te weten of er issues omtrent performance spelen.
Dergelijke issues worden uitsluitend geïnventariseerd en onderzocht op basis van een melding bij onze Servicedesk, niet vanuit een Community topic!

Daarom het volgende


Vriendelijk verzoek: vraag je Servicedesk contactpersoon om een melding in te dienen bij de Infoland Servicedesk als je constateert dat je performance issues ondervindt in het registreren of opvolgen van meldingen in Zenya!

Tip: gebruik de aanwijzingen in Zenya is traag - hoe doe je onderzoek naar de oorzaak? | Infoland Community om de melding al direct te verduidelijken.
Daarnaast geven antwoorden op onderstaande vragen ook meteen richting aan het onderzoek:

  • Komt de traagheid constant, regelmatig, of af en toe, voor?
  • Zit er een patroon in?
  • Op welk onderdeel komt de traagheid het meest voor?
  • Bij welke handeling treedt de traagheid op?
  • Welke acties worden voorafgaand uitgevoerd voordat de traagheid zichtbaar wordt?
  • Hoelang duren de acties in seconden?
  • Wat is de verwachting in aantal seconden naar uw mening?
  • Treedt de traagheid op bij iedere gebruiker of gebruikerstype (bv administrator)?
  • Gebeurt dit bij ieder werkstation?
  • Komt dit probleem voor binnen het netwerk van de organisatie of ook wanneer er vanuit huis gewerkt wordt?

PS - @ibeukel  Ik heb naar aanleiding van jouw reactie reeds een melding bij onze Servicedesk aangemaakt.

@AnnetteG ik zet je bericht met de foutmelding door naar onze servicedesk.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi Inge,

wij zien ook regelmatig dat meldingen die in de “wachtrij” staan maar een actieformulier wel al bij een gebruiker ligt en deze gebruiker via de takenlijst het actieformulier wil invullen (want dat opent wel gewoon) en opslaan/verzenden dat er dan een fout melding wordt getoond en alle ingevulde gegevens verdwenen zijn:

 

Het is dus erg lastig dat de gele balk alleen getoond wordt in de melding, maar niet in het actieformulier, terwijl het actieformulier wel beschikbaar is. Dit resulteert regelmatig in dubbel werk als de flow snel opgepakt wordt (doordat de ingevulde gegevens verdwijnen en het is voor de gebruiker niet zichtbaar dat ze een (onduidelijke) tijd moeten wachten tot ze door kunnen met de flow.

 

Reputatie 5
Badge +5

Beste Ed.

We zullen dit vanuit een Servicedesk incident verder onderzoeken.
De uitkomst daarvan zullen we hier delen met de Community.

Reputatie 1
Badge +4

Ik volg helemaal, de gele balk is geen verbetering tov de vorige versie.

Dit is storend in de letterlijke workflow die we als coördinator voor elke melding moeten uitvoeren. Voorheen konden we 2 formulieren gelijktijdig in één tijd afwerken, dit is nu allemaal trager en puur tijdverlies. Dus zou fijn zijn als het weer wordt zoals voorheen.

Reputatie 1
Badge +6

Ik moet ook regelmatig wachten tot de gele balk weg is voor ik verder kan met de melding waar ik in bezig ben. Dit houdt op en werkt heel vervelend.

Badge

Wij lopen hier ook tegenaan en merken dat dit enorm vertragend werkt sinds de nieuwe release. Enkele ogenblikken duren bij ons enkele minuten. Kunnen we dit op de een of andere manier beïnvloeden? Dan vernemen we het graag. 

Reputatie 5
Badge +8

Snap de noodzaak voor asynchroniteit hier niet zo erg. Meldingen bleven vorige week ook soms uren en dagen hangen, maar dat was een bug begreep ik.

Wat ik wel zou graag zou willen voorstellen is dat de email naar de eigenaar van de melding dan pas uit gaat als het maken van de melding achter de rug is. Nu gaan coördinatoren de melding openen, lezen en kunnen ze vervolgens niets doen ermee. Met als gevolg dat de melding pas weer dagen later wordt gezien of zelfs helemaal vergeten wordt.

 

Zojuist nog even een nieuwe melding gemaakt, krijg als beheerder na 25 seconden een email, maar kan pas na 7 minuten en 12 seconden iets bewerken aan deze melding. Daarna lijkt het allemaal snel te werken en kan ik direct doorgaan met de melding en krijg ik de email notificaties enkele seconden later binnen.

Badge +1

De gele balk verdwijnt, het werkt dus correct.

Maar processen duren veel langer dan in 6.2; statusovergang van Concept → Nieuw en ook statusovergang Nieuw → In Behandeling duren veel te lang.

Wat is de status hiervan? Wordt dit verbeterd in een volgende release?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring