Flow voortgang leerling - meerdere keren naar dezelfde status

  • 5 April 2022
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

Badge +1

Heeft iemand ervaring met het maken van een flow tbv van voortgang. Een leerling moet een evaluatieverslag maken in Word. Dit wordt als bijlage meegestuurd bij de eerste melding. De leerling vult de evaluatie in en deze wordt toegevoegd bij het formulier. Dit kan je met formulieren regelen. Nu komt het lastige. De begeleider kan reageren op het verslag middels een workflow formulier en dan moet de leerling het verslag aanpassen en opnieuw via een formulier toesturen. Dit kan een keer of 3 op en neer pingpongen. Heeft iemand hier ervaring mee of een andere oplossing? 


5 reacties

Hoi @john van kollenburg,

Dit lijkt een beetje op je vraag:
 

Melding automatisch terug naar vorige status | Infoland Community

 

Hallo @john van kollenburg,

Wat is het dat je precies wilt oplossen? Uit je uitleg haal ik eerder een stukje beheer en controle van documenten (evaluatieverslag), klopt dat?

 

 

Badge +1

Wat ik eigenlijk wil is dat een stagaire begeleider het verzoek doet aan een stagaire om een verslag te maken. Stagaire maakt het verslag en stuur het naar de praktijkbegeleider. Deze keurt het goed of af. Als het document afgekeurd wordt moet er een bericht naar de stagaire en een bericht waarom. Dit kan een paar keer op en neer gaan. Op het moment dat het door de praktijkbegeleider wordt goedgekeurd gaat het naar de stagebegeleider ter goedkeuring. Ook dan kan het nog afgekeurd worden met begeleidende tekst. Hoop dat het nu duidelijker is.

Reputatie 5
Badge +5

@john van kollenburg 
Ik denk dat je een heel eind komt als je de volgende zaken combineert:

  1. ​​​​De suggestie van mijn collega Inge om automatische statusovergangen in te stellen, zie Melding automatisch terug naar vorige status | Infoland Community.
  2. In de statusovergangen voeg je actiepunten toe. De mogelijke acties op een statusovergang staan beschreven op Mogelijke acties op een statusovergang | Infoland Community

In verder detail:

  • Je kunt ervoor kiezen om de stagiaire een eenvoudig actiepunt toe te wijzen met de vraag om een nieuwe bijlage te uploaden bij de melding. Omdat de stagiaire op dat moment toegang heeft tot de melding kan hij/zij ook de feedback van de begeleider lezen.
  • De begeleider krijgt telkens opnieuw een workflow formulier om de feedback te noteren via een actiepunt van het type "formulier invullen”.

Vervolgens kun je op beide pijlrichtingen een voorwaarde instellen van de vorm "Alle openstaande actiepunten = 0”. Die voorwaarde leidt er dan toe dat het afronden van een actiepunt automatisch een statuswijziging tot gevolg heeft.

Misschien hebben anderen een alternatief of zelfs beter idee?

Hallo @john van kollenburg,

Mijn collega Chaim geeft hierboven een praktisch advies m.b.t. inrichting. Is het monitoren hierbij belangrijk dan kan er middels FLOW een workflow gemaakt worden waarbij middels statussen is aan te geven ‘waar de bal’ ligt; bij de student of bij de praktijkbegeleider. Op zo'n workflow kan er middels acties gevraagd worden iets te doen, bijv. een document aan te leveren middels een upload-functie in een zogenoemd workflow- en actiepuntformulier. En wanneer de info is aangeleverd dat automatisch de volgende stap volgt, zonder een menselijke handeling en wel met notificatie naar de juiste persoon dat hij/zij aan zet is.

 Er is zelfs met deadlines te werken zodat men herinneringen ontvangt en rapportages mogelijk zijn omtrent doorlooptijden.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring