Skip to main content
Op dit moment is het NIET mogelijk om een workflowformulier toe te voegen aan de WAT MOET IK DOEN tabel in iTask. Het invullen van een workflowformulier staat nu onder de acties.

Om het voor onze medewerkers nog makkelijker te maken zouden we graag alle mogelijke taken voor een medewerker of coördinator toe willen voegen. Het invullen van het coördinatorformulier kan wel aan de tabel worden toegevoegd maar voor het invullen van een workflowformulier kan alleen een actie toegevoegd worden en geen link naar het formulier zelf.

Ook zou het fijn zijn als de knop uitgegrijsd wordt wanneer de taak volbracht is.



Ik los dit nu op door in de tabel een regel toe te voegen waarin ik de medewerker verwijs naar de acties. Echter om deze regel te tonen moet hier een actie aan toegevoegd worden en dat is nu noodgedwongen lees de melding. Maar dat is natuurlijk niet wat ik wil.
Hoi @annemari.eichholtz,



Allereerst excuses voor de late reactie. De reden dat het niet mogelijk is om een actie toe te voegen aan de wat-moet-ik-doen-tabel om een actiepunt af te handelen (nog los van het feit of het gaat om een actiepunt, of een actiepunt om een formulier in te vullen) is omdat we de wat-moet-ik-doen-tabel hebben gemaakt voor de coödinatoren.



We hebben daarbij onderscheid gemaakt tussen actienemers in een melding (die kunnen werken vanuit de lijst van actiepunten) en coördinatoren (die werken vanuit de wat-moet-ik-doen-tabel).



Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat bij jullie zowel de actienemers als de coördinatoren graag gebruik willen maken van de wat-moet-ik-doen-tabel, klopt dat?
Ik spring hier graag even op in.



https://



Ik weet natuurlijk niet of Annemari precies hetzelfde bedoelt, maar ik zou het heel fijn vinden als er in de rechterkolom ook een link kan komen met de genoemde actie. (Formulier 'ernst en frequentie'/ Keuze PRISMA analyse')

Inderdaad de losse acties ook opnemen in de tabel.

Graag dit toch nog eens opnieuw opnemen. 

Het zou handig zijn om ook workflow-formulieren in de “Wat moet ik doen?” tabel te kunnen opnemen. 

bv. Wij zetten bij de melding van de incident in op een Snelle Respons met een kort formulier, om onmiddellijk herhaling te voorkomen én aandacht te geven aan de ondersteuning van onze medewerker. De analyse, in het coördinatorformulier, komt pas in een tweede status aan bod.


De vraag die hier gesteld wordt is om inhoudelijke acties die vanuit de workflow gestart worden toe te voegen aan de "WMID?”-tabel, terwijl die acties vanuit onze intentie onder de sectie "Acties en voortgang” valt.
"Acties en voortgang” is namelijk de plek waar alle specifieke acties van een specifieke melding toegankelijk worden gemaakt.

Dat verschilt met de actie-knoppen in de huidige opzet van de "WMID?”-tabel, die meer generiek en coördinerend van aard zijn, zoals "Actie aanmaken” en "Retour melder”.
Dit is o.a. de reden waarom de "WMID?”-tabel in de standaard inrichting alleen zichtbaar is aan de coördinator-rol en niet aan de andere rollen.

Tegelijk kan ik me goed voorstellen dat deze splitsing onhandig kan zijn voor coördinatoren die zowel coördinerend als inhoudelijk betrokken zijn in de opvolging van een melding.
Misschien is het goed om dit aspect vanuit meerdere gezichtspunten nader te verkennen?
 


Hoi @Chaim Leunissen,

Wij redden ons op dit moment prima met de optie die nu in de WMID-tabel beschikbaar is.

Bij het inrichten van de WMID-tabel kunnen we de actie formulier invullen toevoegen.

 

De coördinator kan dan het ingesteld workflow-formulier toewijzen aan een actienemer (dit kan ook de coördinator zelf zijn natuurlijk).

Groetjes

Annemari


Reageer