Als melder loop je vaak tegen een onbekende foutmelding aan. Is het mogelijk om de oorzaak van deze foutmelding in te zien (zeker als het een bekende is: formulier is al geopend door andere gebruiker; niet aan alle voorwaarden is voldaan e.d.)?
Als melder loop je vaak tegen een onbekende foutmelding aan. Is het mogelijk om de oorzaak van deze foutmelding in te zien (zeker als het een bekende is: formulier is al geopend door andere gebruiker; niet aan alle voorwaarden is voldaan e.d.)?
Als het een voorspelbare ‘fout’ is dan wordt deze meestal al via een nette melding weergegeven. De onvoorspelbare fouten (vaak met technische details of een error nummer erin) zijn vaak bugs of configuratiefouten.
Als de melding onduidelijk is, dan geef je de toedracht van de melding of de fout, eventueel aangevuld met schermafdrukken door aan je functioneel beheerder.
Je functioneel beheerder zal dan nagaan of de fout al bekend en te verklaren is.
Zo niet, dan neemt je functioneel beheerder dit op met de Infoland Servicedesk voor ondersteuning.
Okay, sommige foutmeldingen leken te ontstaan doordat een formulier ‘bezet’ werd door een collega, maar de foutmelding bestond dan alleen uit een foutcode. Andere foutcodes waren bijvoorbeeld zichtbaar als het formulier niet volledig was ingevuld. Zijn de foutcodes volgnummers, of refereren ze naar een specifieke fout?
De Foutcodes zijn volgcodes.
Elke keer dat een fout gelogd wordt zal de foutcode met 1 omhoog gaan.
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.