Dat is wel mogelijk en handig
Binnen HAY DIagnostics gebruiken we verschillende kaartenbakken.
- Firma/Leverancier/Klant
- Apparatuur registratie/Software
- Reagens en verbruiksartikelen
- Analyte
Het logboek voor apparatuur hebben wij verwerkt in het meldingsformulier waarin de kaartenbakken zijn gekoppeld
Controlelijsten zijn in eerste instantie verwerkt in taakschema's maar gaan nu over op vragenljsten.
Hoi Berend,
Bij Microvida, laboratorium medische microbiologie, hebben we het apparatuur beheer geheel in Zenya ingericht. Een kaartenbak voor de apparatuur, taakschema’s voor aftekenen uitgevoerd onderhoud. Deze taken worden aan teams van de werkplekken toegewezen. De leden van het team zijn de analisten die op die werkplek kunnen worden ingedeeld. De analist zoekt het team van de werkplek van die dag op en kijkt welke teamtaken er uit te voeren zijn. Indien je ook van iedere stap van het uitgevoerde onderhoud wil registreren dat die stap is gedaan raad ik je aan daarvoor een vragenlijst te gebruiken, wij doen dat niet. Wat je moet doen staat in het bedieningsvoorschrift dat met een link in de taak kan worden geopend.
Door in het meldformulier de kaartenbak apparatuur te koppelen in een veld registreren we door externen uitgevoerd onderhoud of reparatie na storing. De kaart van het apparaat heeft dan in het tabblad meldingen de gekoppelde onderhoud of reparatie meldingen staan. Aan de registraties in het meldformulier voegen we de ‘bon’ van uitgevoerd onderhoud toe. Zo hebben we alles bij elkaar.
Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.
Lia Hazen