Skip to main content

Wij wijzen de afhandeling van een incident toe aan een gebruikersgroep van het hele zorgteam.

Probleem dat wij nu hebben is dat nieuwe collega's die na datum melding in de gebruikersgroep komen, deze actie niet kunnen oppakken.

Hiervoor moet de coördinator handmatig de nieuwe persoon in alle meldingen Actienemer maken.

Onze wens zou zijn dat de mensen die in of uit de gebruikersgroep gaan, ook in of uit de toegewezen actie gaan, net zoals dat wél lukt als je een gebruikersgroep leesrechten geeft.

Is hier een oplossing voor?

Hallo @lsnoei,

Zou je het eens kunnen proberen met een team i.p.v. een gebruikersgroep. Werkt het dan wel?


@Cindy Segers, wij werken op dit moment bewust nog niet met teams omdat het beheer daarvan vrij is en we dat voor incidenten graag centraal willen beheren. Voor andere meldtypen zou het wel interessant om het antwoord te weten, goed dat je die richting op denkt. Is dit niet iets dat Infoland voor ons (en andere klanten) kan testen?


Hallo @lsnoei 

Ik heb het even getest.

Als een actiepunt vanuit de workflow aan een gebruikersgroep wordt toegewezen, dan wordt deze gebruikersgroep platgeslagen als het actiepunt aan de melding wordt toegevoegd en staat het actiepunt toegewezen aan de gebruikers die op dat moment in de gebruikersgroep zaten.  Als er daarna extra gebruikers aan de gebruikersgroep worden toegevoegd dan kunnen zij het actiepunt niet oppakken omdat bij het actiepunt de link naar de gebruikersgroep niet opgeslagen is.

Als een actiepunt vanuit de workflow aan een Zenya team wordt toegewezen dan is het actiepunt ook daadwerkelijk aan het team toegewezen en is de taak nog niet toegewezen aan een teamlid. Als er daarna een extra gebruiker bij het team wordt toegevoegd dan heeft deze gebruiker ook de mogelijkheid om het actiepunt op te pakken.

 


@Cindy Segers , dat is wel heel goed nieuw Cindy. Ik ga toch kijken of we iets met deze optie kunnen, zonder dat we te grote AVG risiso's nemen. Dank je wel voor het testen.


Reageer