Skip to main content
Vraag

Gebruikersgroep in kunnen stellen als voorkeursactienemer

• May 29, 2026
  • 1 reactie
  • 8 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik ben een flow aan het maken voor transmuraal incident melden. Ik heb de flow zo ingericht dat de coördinator of zorgadministratie in een gebruikers veld kan invoeren wie de betrokkene is. De persoon die ingevoerd is in dit veld krijgt een taak als actienemer om een formulier in te vullen. 

Nu blijkt dat voor een taak die automatisch uitgezet wordt alleen toegewezen kan worden aan de voorkeursactienemer. Echter kun je bij de voorkeursactienemer een team of een enkele gebruiker kan selecteren maar geen gebruikersgroep. 

Het toevoegen van een team met alle gebruikers erin binnen de omgeving is niet gewenst omdat iedere deelnemer van het team alle taken kan inzien ook al zijn die aan een andere gebruiker toegeschreven. 

Bestaat er een andere mogelijkheid om automatisch een actie uit te zetten naar een gebruiker die ingevuld is in een veld? En wat is de reden dat er geen gebruikersgroepen gekozen kunnen worden als eerste voorkeursactienemer?

1 reactie

Forum|alt.badge.img+6
  • Genie
  • May 29, 2026

Hoi,

Bij mijn meldingstypes kan ik zowel bij actiepunten (formulier invullen) die op de status overgangen worden ingesteld kiezen dat het actiepunt moet worden toegewezen aan een gebruikers vanuit een bepaald veld:

En ook bij formulieren die zijn toegevoegd op statussen kiezen dat dat formulier ingevuld moet worden door een gebruiker uit een veld:

Misschien dat je wat anders bedoeld dan dat ik begrijp?