Skip to main content
Beantwoord

Gegevens uit externe bron updaten

  • 18 June 2024
  • 1 reactie
  • 12 Bekeken

Voor een meldingstype wordt er eerst een “startformulier” gevuld waarbij via een extern bron gegevens uit ons ERP systeem worden opgehaald. Daarmee worden diverse velden gevuld die worden gebruikt in daaropvolgende formulieren. Op het moment dat het startformulier wordt gevuld kan het zijn dat in ERP nog niet alle gegevens gevuld zijn. Graag zouden we bij de volgende statuswijziging van de melding de meest actuele data weer uit ERP ophalen. De enige optie lijkt nu om in het formulier nogmaals de zoekwaarde op te geven zodat ERP nogmaals wordt geraadpleegd. Is hier ook een andere oplossing voor waarbij het automatisch gedaan wordt bij een statuswijziging?

1 reactie

Badge

Ik denk dat ik het zelf al heb opgelost. Ik heb op het “eindformulier” eenzelfde “opzoekveld” knop gezet die alleen zichtbaar is wanneer niet alle gegevens zijn gevuld. Deze knop heeft dan de naam “update data” en het veld met ontbrekende gegevens is een verplicht veld. Op basis van het oorspronkelijke opzoekveld worden nu alsnog de data uit de externe bron gehaald. 

Reageer