Skip to main content
Vraag

Gevulde labels van velden terugzoeken in dataset voor PowerBI

• February 24, 2026
  • 0 reacties
  • 26 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Wij maken intern gebruik van een groot aantal vragenlijsten (checklists) binnen Zenya Flow die allemaal gelijkaardig van vorm en opbouw zijn. Daarom maken we gebruik van globale velden met de volgende veldnaam als voorbeeld: “Checklist item 1”. Echter in de circa 600 formulieren van dit type gebruiken we het label om de daadwerkelijk vraag (bijvoorbeeld: “Is de machine juist afgesteld?”) in te vullen. 

Nou heb ik al wel gevonden dat dit in de standaardrapportages vanuit Zenya niet weer te geven is per formulier, maar ik vroeg mij het volgende af:

Is het ergens te traceren welk label een veld (ITask) heeft gekregen in een specifiek formulier? Want dan is het voor ons wellicht mogelijk om dit te rapporteren via power BI. 

Naar mijn idee zou deze informatie ergens beschikbaar moeten zijn, gezien je bij een melding in de “originele melding inzien” ook de labels ziet staan en niet de veldnamen. De oplossing om voor ieder formulier aparte velden te creëren waar de veldnaam gelijk is aan het label is niet te doen. volgens mijn calculatie zal dit gaan om ruim 24.000 velden voor ons.

Met vriendelijke groet,

Steven Jansen