Vraag

Heropenen van een formulier/to-do

  • 18 August 2021
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Wanneer je een workflow aan het inrichten bent binnen applicatiebeheer → Meldingstype dan kan je op de statusovergang (de pijltjes tussen de blokjes) automatisch acties uitzetten. Een voorbeeld hiervan is de to-do: Fill out form. Aangezien we veel met automatische statusovergangen werken, lopen we nu tegen het volgende aan:

De voorwaarde is voornamelijk gebaseerd op het veld waarop de goedkeuring wordt gegeven. Wanneer het formulier wordt teruggestuurd naar de melder, wordt de veldwaarde van dit veld meestal verwijderd en wijzigt de status automatisch wanneer dit veld weer opnieuw is ingevuld.

Nu komen we er echter achter dat wanneer een formulier half is ingevuld (inclusief het goedkeuringsveld) en wordt opgeslagen, dan schiet de case toch naar de volgende status.

Is het mogelijk om een formulier opnieuw te openen, zodat op de voorwaarde van de statusovergang kan worden ingevuld “wanneer formulier x is ingediend”?


4 reacties

Reputatie 1
Badge +3

Beste @Rick J.,

 

Je kunt dit oplossen door de volgende voorwaarde toe te voegen bij de automatische statusovergang:

  • Openstaande actiepunten = 0

Het is namelijk niet mogelijk om een formulier wat ingevuld moest worden in een vorige status te heropenen. 

Reputatie 1
Badge +5

Hoi Jeske,

 

Bedankt voor je antwoord! Het probleem is alleen dat er tegelijkertijd een ander actiepunt wordt geopend dat in principe het hele proces open kan blijven staan. De case kan niet gesloten worden voordat dit formulier is toegevoegd. Wanneer je vervolgens teruggaat naar een voorgaande status, kan het dus best zijn dat er een actiepunt open blijft staan, maar omdat het approval formulier wel is toegevoegd moet de aanvraag wel door.

Dat is waarom de status openstaande actiepunten = 0 in dit geval niet werkt. Afhankelijk van wat de melder invult, komen er 1, 2, 3 of misschien wel vier actiepunten extra open te staan. En die hoeven niet per se allemaal toegevoegd te zijn om de statusovergang door te zetten.

 

Reputatie 1
Badge +3

Beste @Rick J.,

 

Ik heb de vraag voorgelegd aan onze Servicedesk, zij gaan dit verder onderzoeken.

Reputatie 5

je kunt een voorwaarde toevoegen dat workflowformulier x verzonden is. Dat geldt overigens ook maar 1 keer. Als je een lusje maakt in de workflow dan is het formulier nog steeds een keer verzonden.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring