Het juist actieformulier koppelen aan de juiste melding

  • 1 juli 2021
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Badge

In het meldformulier zijn in de flow actieformulieren gekoppeld naargelang welk type melding ze maken. Bv. bij het type incident vallen, wordt het actieformulier vallen eraan gekoppeld. Stel dat het actieformulier niet vallen moet zijn maar wel het actieformulier medicatie. Hoe kan je de flow dan zo inrichten dat je ook een ander actieformulier kan kiezen. Ik had de raad van Infoland al gekregen dat ik alle meldformulieren moest kopiëren en dit heb ik dan ook gedaan. Het probleem is dat ik nergens een scherm krijg waar ik een ander actieformulier kan gaan aanklikken. Kan iemand mij hierbij helpen aub? 


1 reactie

Reputatie 4

Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp, maar hieronder wat uitleg. Ik hoop dat je er daarmee uitkomt.

Workflow- en actiepuntformulieren kunnen op 2 manieren gebruikt worden:

  1. In de workflow (gekoppeld aan een status, invullen bij statusovergang, of actiepunt aanmaken om in te vullen op een statusovergang)
  2. In de melding, mits het formulier nog niet in de workflow gebruikt wordt

Je kunt dus ofwel in de workflow ervoor zorgen dat onder bepaalde condities een formulier wordt ingevuld of een actiepunt wordt aangemaakt voor het invullen van een bepaald formulier. Dat wordt elke keer dat een statusovergang plaatsvindt waarop zo’n actiepunt wordt geëvalueerd op basis van de dan aanwezige informatie. Je moet dus ofwel correcties doorvoeren voordat de statusovergang doorlopen wordt, of de mogelijkheid bieden om een status terug te gaan om een overgang opnieuw uit te voeren. Je kunt ook op dezelfde statusovergang onder verschillende voorwaarden verschillende actiepunten aanmaken.

Het alternatief is het niet in de workflow te regelen. Dat geeft meer flexibiliteit (want op elk moment zijn alle formulieren beschikbaar) maar daarmee ook meer kans op fouten, als men het verkeerde formulier kiest.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring