Skip to main content
Beantwoord

Hoe een Noodprocedure voor FLOW in te regelen?

  • February 18, 2025
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Voor Zenya DOC hebben we een Noodprocedure ingeregeld, blijkbaar is dat niet mogelijk voor Zenya Flow. Echter is er mogelijkheid om op een andere manier alsnog een Noodprocedure op te zetten, mocht Zenya Flow (tijdelijk) offline zijn? 

Antwoord op het topic Kees van Roijen

Beste Peter,

Voor DOC is het mogelijk om de documenten te kopiëren en deze op een bepaalde omgeving neer te zetten, de zogenaamde noodprocedure zoals je al aangeeft.

Maar wat wil je precies bereiken met een vergelijkbare noodprocedure in FLOW? Inzage in meldingen is wel mogelijk te maken middels een kopie van de Zenya server, maar nieuwe meldingen maken lijkt mij onmogelijk.

Ook m.b.v. de noodprocedure kan je geen nieuwe documenten aanmaken wanneer Zenya er uitligt.

Groet,

Kees

3 reacties

Kees van Roijen
Forum|alt.badge.img+5

Beste Peter,

Voor DOC is het mogelijk om de documenten te kopiëren en deze op een bepaalde omgeving neer te zetten, de zogenaamde noodprocedure zoals je al aangeeft.

Maar wat wil je precies bereiken met een vergelijkbare noodprocedure in FLOW? Inzage in meldingen is wel mogelijk te maken middels een kopie van de Zenya server, maar nieuwe meldingen maken lijkt mij onmogelijk.

Ook m.b.v. de noodprocedure kan je geen nieuwe documenten aanmaken wanneer Zenya er uitligt.

Groet,

Kees


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Starter
  • February 20, 2025

Hallo Kees,

bedankt voor je terugkoppeling.

Het gaat er inderdaad om, wanneer FLOW eruit ligt, er een noodprocedure aanwezig is. waardoor het (via een andere weg) alsnog mogelijk is om meldingen aan te maken, zolang FLOW nog niet in de lucht is. 

Dus concreet de vraag, hoe andere een noodprocedure hebben ingeregeld hiervoor.

 


Cindy Segers
  • Zenya Product Specialist
  • February 24, 2025

Hallo ​@Peter Tops 

 

Je zou een mobiel meldformulier in kunnen richten. Dit formulier hangt dan in de cloud. Als jullie Zenya niet beschikbaar is dan kunnen wel meldingen gedaan worden via dit mobiel formulier, maar blijven ze in de cloud database hangen totdat de Zenya omgeving terug beschikbaar is en deze meldingen binnengehaald kunnen worden.