Vraag

Hoe instrueren jullie nieuwe coördinatoren?

  • 23 April 2021
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Badge +1

Het gebeurt bij mij in het ziekenhuis met regelmaat dat er een wisseling plaats vindt bij de VIMcoördinatoren voor afdelingen. Zodra een nieuwe coördinator bij mij wordt aangemeld, geef ik een online/fysieke training om het proces van de melding door te nemen (een training duurt ongeveer 3 uur). Ik wil de training aanpassen naar een andere manier van instrueren, maar weet nog niet goed hoe. 

Wat voor manieren gebruiken jullie om de nieuwe coördinatoren te instrueren? 

 


6 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Beste @Leeanne,

Wij maken gebruik van handleidingen met screenshots, een verkorte handleiding via de Wat moet ik doen? tabel en mondelinge instructie. Onze decentrale VIM commissies bestaan uit meerdere coördinatoren. Dus wordt de nieuwe coördinator ip door een eigen collega ingewerkt m.b.v. de handleidingen. Komen zij er niet uit dan komen wij langs voor een mondelinge instructie meestal van een uurtje waarbij wij direct enkele meldingen samen afhandelen. Wij zijn aan het nadenken of wij een elearning willen maken. Succes met je zoektocht.

 

Groet Diana 

Reputatie 2
Badge +5

Hoi, 

Wij hebben een e-learning (over prisma), een instructiefilm (je ziet het scherm en ik praat er overheen, via onze ‘academie’), een uitgebreide werkinstructie (met printscreens) en uiteraard het verzoek tot leren van elkaar. Ook ga ik wel eens langs voor training. 

Ik moet wel zeggen dat de e-learning (nog) niet verplicht is gesteld. Dat lijkt me wel een goeie. De degelijkheid van het afhandelen vraagt daar wel om.

gr Bart Vosters, Spaarne Gasthuis

 

Badge +1

Beste @Diana en @Bart VVV

 

Bedankt voor jullie reacties. Met jullie werkwijze kan ik verder mee. 

 

Groet, Leeanne

Reputatie 3
Badge +7

Hallo @Leeanne, @Diana, @Bart VVV

Ik was eigenlijk wel benieuwd of jullie al een e-learning hebben voor de modules van Zenya of hoe jullie e-learning bevalt? Voor welke vorm / aanpak hebben jullie gekozen?

Wij willen binnen het MUMC ook een e-learning gaan inrichten, dus ben op zoek naar wat inspiratie!

Groetjes,
Mila

Reputatie 4
Badge +6

@Mila,

Nee wij zijn hier nog niet aan toe gekomen maar staat nog wel op onze wenslijst.

Groet Diana 

Reputatie 2
Badge +5

ik zat mezelf te herhalen… zie boven

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring