Beantwoord

Hoe kan je het speciale veld 'naam van de melder' als niet verplicht aanduiden?

  • 27 July 2023
  • 6 reacties
  • 91 Bekeken

Badge +1
  • Ervaren Reiziger
  • 7 reacties

Dit veld staat grijs gemarkeerd. Hoe kan ik het uitschakelen?

Bedankt voor jullie reactie!

icon

Antwoord op het topic Niels W 31 July 2023, 10:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge +6

Vraag mij af waarom je dit wil. Het veld wordt automatisch gevuld met de melder van het meldingstype. Daarnaast ben je niet verplicht om het veld op te nemen in je meldformulier.

Badge +1

Ik wil dit uitschakelen omdat het een extra handeling van de melder vraagt als hij het formulier invult.

In de andere meldformulieren van het bedrijf staat dit niet aangevinkt, dus ik begrijp niet waarom ik het niet kan uitschakelen.

We willen wel degelijk weten wie de melding maakt.

Reputatie 2
Badge +3

Wat bedoel je precies met extra handeling? Zoals Jenny al zei is de naam van de melder automatisch ingevuld zodra ze het meldformulier invullen.

Als je de naam van de melder wel/niet verplicht wil maken zou je het veld “Identiteit van de melder” op “De melder mag een naam opgeven” kunnen zetten bij de algemene instellingen van het meldingstype.

 

Badge +1

Bedankt Niels, ik moet inderdaad de algemene instellingen aanpassen.

Ik had effectief ‘aanmelden met gebruikersaccount is verplicht gekozen’ en dan is er een ‘extra handeling’ nl.:

 

Fijn dat het opgelost is!

Reputatie 2
Badge +3

Oh die extra handeling bedoel je, dat heeft te maken met een andere instelling: 

Als deze instelling op “Ja, altijd” staat moet je inderdaad die extra handeling uitvoeren. Ik kan aanbevelen om die op “Ja, alleen voor groepsaccounts” te zetten.

Badge +1

Bedankt voor je advies! Ik ga ermee aan de slag.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring