Skip to main content

Goedenmiddag,

Onze klachtafhandelingsformulier bestond in de oude lay-out uit 4 verschillende pagina's. Tijdens de afhandeling konden de klachtenfunctionarissen met de cijfers 1-4 boven aan de pagina makkelijk snel naar de juiste pagina. 
Deze mogelijkheid is verdwenen met de nieuwe FLOW lay-out. Hierdoor is het een lang formulier geworden waarin veel gescrold moet worden. 
Wie heeft tips hoe wij dit voor hen makkelijker kunnen inrichten?

Groet Diana 

Hallo Diana,

Om niet door elke pagina te moeten scrollen om naar de volgende te kunnen gaan, volstaat het om de pagina open te klikken via het vinkje rechtsboven en daarna terug dicht te klikken door weer op dit vinkje te klikken.
Bij de laatste pagina dient wel volledig tot beneden gescrolld te worden tot de knoppen in beeld komen.

 

 


Hoi @Cindy Segers,

 

ik heb een vraag voor deze pagina overgangen binnen een actieformulier. Wanneer er verplichte velden liggen op de verschillende pagina's, is het dan ook mogelijk door om de verschillende pagina's op 1 formulier te scrollen? Ook wanneer niet alle verplichte velden op de voorgaande pagina worden ingevuld? 

Bijvoorbeeld ik heb een verplicht veld op pagina 1 (Voorbereidingen), ik kan nu pagina 1 wel dichtklappen, maar pagina 2 (of verder) niet openklappen. Deze zijn grijs en zonder vinkje

 ook is het niet mogelijk om op pagina 1 Voorbereidingen via de knop volgende op de volgende pagina te komen zonder alle verplichte velden in te vullen 

 


Hallo @AnnetteG,

 

De validatie gebeurt per pagina, niet pas bij het verzenden.

Het is dus niet mogelijk verder te gaan met het invullen van een volgende pagina als de verplichte velden op de vorige pagina's nog niet zijn ingevuld.


Hoi Cindy,

 

oke, dat is duidelijk (wel jammer). Dan wordt het toch gewoon een heel lang formulier waar men in moet scrollen.

 

Bedankt


@AnnetteG, je zou er een nieuw idee voor toe kunnen voegen om het scrollen in een formulier te kunnen beperken. Er zijn mogelijk meer organisaties die dit wensen. 


Reageer