Hoe workflow onderdelen instellen als eindstatus voor beter (beperkt) overzicht van taken?

  • 17 June 2022
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

Goedemorgen,

 

Ik had gereageerd op een artikel in de Community. Zie dit artikel

Ik zet die nu als vraag neer. De situatie is in mijn reactie op dit artikel beschreven.

Maar ik zoek nog een bevestiging op de opties voor de inrichting van de workflow.

Wie kan daarbij helpen?


Groet

Klaas Pompstra


2 reacties

Reputatie 2
Badge +6

Wanneer je van de analyse status een eindstatus maakt kan je de melding op dat moment niet meer wijzigen tenzij je deze weer eerst naar een status zet welke geen eindstatus is. Wil je bijv de oorzaken boom bij de melding invullen tijdens de status analyse dan kan dat ook niet.

Wil je een actieformulier uitzetten naar de status analyse dan zal dat niet lukken wanneer het een eindstatus is.

Het is dus vooral van belang wat je wel of niet wil doen op de de status analyse

 

Reputatie 2
Badge +5

Dank Jenny,

Dit antwoord maakte me aan het twijfelen.

Intussen hebben we ook overlegd met de collega die mijn de vraag stelde over de taken en waarom die niet verdwijnen als zij een melding voor analyse doorstuurt.

Na testen met fictieve gebruikers in het systeem blijkt dat wel degelijk alle taken verdwijnen uit het overzicht zodra de melding op Afgehandeld staat. 
Stappen zijn: melding wordt gedaan in Concept → In Behandeling (taak naar coördinator) → coördinator stuurt melding door naar collega voor Analyse (taak voor collega); collega doet Analyse en zet melding op Afgehandeld: zowel taken bij coördinator als collega/analist verdwijnen uit het overzicht!

Dus zij ziet alleen taken staan van meldingen die nog open staan en dat vind ik juist goed, want dat geeft inzicht wat er nog open staat. Dat is belangrijker dan een 'vervelend’ overzicht van taken :-)

Groet

Klaas

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring