Vraag

Hoofdmelding automatisch afsluiten als alle submeldingen afgewerkt zijn

  • 10 July 2019
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

Badge
Wij hebben een meldingtype aangemaakt met onderstaande flow. In het oranje vak " verbetermanagement" is het mogelijk om een submelding toe te voegen.

Nu zou ik graag deze hoofdmelding automatisch afsluiten als alle submeldingen afgehandeld zijn.

Ik heb onderstaande voorwaarde (geen open sub meldingen) ingesteld, maar dan wordt deze melding direct afgesloten zonder dat ik tijd heb om een submelding aan te maken.

Bij de status overgansvoorwaarden staat geen optie bij dat bv het aantal submeldingen >0 moet zijn.

Verder heb ik al geprobeert om een veld van de submelding globaal te maken en te checken of deze gevuld is, maar eens de submelding afgesloten is wordt dit globaal veld als niet gevuld beschouwd.

Hoe krijg ik dit opgelost?





1 reactie

Hoi @Rob Jacobs ,

Je zou op de statusovergang van 'Analyse impact' naar 'Verbetermanagement' een actiepunt toe kunnen laten voegen om submeldingen aan te maken. je kunt dan bij de statusovergang 'Afhandelen' een extra voorwaarde toevoegen, namelijk dat het aantal open actiepunten ook 0 moet zijn.
Als je de submeldingen hebt aangemaakt, handel je het actiepunt af. Daarna wordt de statusovergang dan automatisch uitgevoerd als ook alle submeldingen zijn afgesloten.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring