Beantwoord

Importeren van lijst vanuit Excel naar een lijst in een veld

  • 23 May 2022
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Goedemorgen,

Ik ben momenteel bezig met een meldingsformulier in de FLOW module. Hierbij heb ik een veld met een lijst waarbij er 157 opties zijn.

Is er een manier om deze direct vanuit Excel (of andere extensie) te kopieren en plakken in de lijst? Heeft iemand een goed idee of een creatieve oplossing?

Momenteel ben ik een poging aan het doen om 157 keer te kopiëren en te plakken, dit is nogal een klusje.

 

Vriendelijke groeten,

Martijn Schreuders

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 25 May 2022, 14:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Ik ken geen ZENYA veld met een optie waarbij je excel velden kunt importeren.

Als het terugkerende velden voor toekomstige flows zijn kun je wellicht wel een externe bron gebruiken, volgens mij moet je die dan wel eerst aanmaken.

Helaas voor nu even copy/paste 😅 voor zover mijn kennis reikt. 

Reputatie 1
Badge +2

@Emile Korver bedankt voor het meedenken, het is voor eenmalig gebruik dus ben het nu maar even handmatig aan het inladen. 

Reputatie 5
Badge +8

OK, succes 😀

Reputatie 5
Badge +6

@Martijn 

Hallo Martijn, heb je al eens aan de kaartenbak gedacht.  Zelf heb ik een lijst van geneesmiddelen vanuit Excel geïmporteerd in een kaartenbak.  In Flow kan je dan velden invoegen en deze koppelen aan de kaartenbak.  Via keuzelijst kan je deze tonen in het meldformulier.

 

Veld meldformulier, van hieruit kom je in onderstaand selectievenster 
Men kan zoeken in de inhoud van de kaartenbak

Misschien een optie om even te bekijken.

Anders is het inderdaad enkel mogelijk via een externe bron zoals Emile aangeeft of handmatig.

 

Reputatie 1
Badge +2

Dankjewel @Els Lowette , daar ga ik mij eens in verdiepen. Dat zou wel heel handig zijn als het op die manier kan. 

Reputatie 5
Badge +5

@Martijn Iets meer concrete aanvulling op de reactie van @Emile Korver, je zou eens kunnen kijken naar deze informatie:

We vernemen graag of die informatie aansluit op jouw doelstelling!

Reputatie 1
Badge +2

Dat is heel handig, dankjewel! Ik ga er na de Hemelvaart mee aan de slag. De vraag nog even hoe makkelijk ik de i+ODBC addon kan gebruiken binnen ons beveiligde ziekenhuis systeem. Maar we gaan er mee aan de slag

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring