Beantwoord

In een meldformulier een link maken naar een ander specifiek meldtype

  • 21 October 2020
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

In een meldformulier willen we een link maken naar een ander meldformulier. Nu kan ik wel de link of verwijzing aanleggen, maar het systeem staat dan automatisch op document. De gebruiker moet dus zelf eerst ‘nieuwe melding’ selecteren en vervolgens het meldtype. Ik zou graag in het meldformulier meteen een link willen maken naar een ander specifiek meldtype. Is dat mogelijk en zo ja hoe?

groetjes,

Inge

icon

Antwoord op het topic Jim van Heumen 21 October 2020, 16:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Inge Herfs

 

Wat je zou kunnen doen is in het meldformulier een toelichting veld opnemen (onder het kopje opmaak). In dit veld kun je dan de tekst type die je wilt tonen en vervolgens kun je de tekst selecteren waaronder je de verwijzing wilt toevoegen (bijvoorbeeld de naam van het meldformulier. 

In de hyperlink wizard kies je dan niet voor nieuwe melding, maar voor meldformulier. Hier kies je het betreffende meldformulier waar je naar wilt verwijzen. Dit sla je op en op het moment dat je dan een melding gaat maken kun je op het linkje klikken en opent het meldformulier. 

 

Waar ik wel benieuwd naar ben is waar je dit voor toe wilt passen. Want je opent nu een meldformulier en vanuit dat meldformulier ga je een andere melding inleggen. Hoe zorg je er dan voor dat het eerste meldformulier ook wordt afgerond?

Reputatie 2
Badge +6

Hoi Dennis, 

Dank, dat ga ik proberen. Wat we doen is het volgende: een melder uit de apotheek meldt onderhoud of storing ( van een apparaat, software, ruimte ). Dat meldformulier maakt hij helemaal af. Vervolgens beoordeelt de apotheker de storing en vult het beoordelingsformulier in. Op dat formulier staat de vraag of er van de storing een geplande afwijking of change control moet worden gemaakt. Zo ja, dan volgt een verwijzing naar het betreffende meldtype.

Groetjes, Inge

Reputatie 2
Badge +6

Wij gebruiken deze mogelijkheid al een tijdje op ons VIM formulier. Agressie tussen bewoners is bij ons VIM. Agressie van bewoner naar medewerker/vrijwilliger vergt vaak ook een ARBO (voorheen MOM) formulier. Het laatste formulier werd dan echter vaak niet ingevuld. Indien de medewerker nu aangeeft dat er sprake was van agressie van bewoner naar medewerker verschijnt de mogelijkheid om ook een ARBO formulier in te vullen. Hierna vult de medewerker eerst het ARBO in om daarna terug te keren naar het VIM formulier. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring