@Saskia Remmerswaal
Als ik de situatie lees, dan lijkt het erop alsof je actiepunten met een soort statusverloop bij een verbetermaatregel wil registreren en opvolgen. Klopt die interpretatie?
Want dat zou je kunnen doen door voor iedere vastgestelde actie een submelding aan te maken.
Zie Relatie aanmaken en toevoegen bij een melding | Infoland Community voor meer informatie hieromtrent.
De lijst van deze submeldingen kan dan zowel direct in Zenya bekeken en opgevolgd worden, maar ook naar Excel geëxporteerd worden.
Dank voor de toelichting. Dat bedoelen Saskia en ik inderdaad.
We hebben nu samen 2 submeldingen aangemaakt bij Relaties. En we hebben deze als actiepunten toegevoegd in de Wat moet ik doen tabel.
We komen er nu niet achter hoe je de submeldingen verder invult waarbij de coördinator puntsgewijs zijn actiepunten kan invullen en uit een voorgedefinieerde status kan kiezen (wat in bovenstaand voorbeeld is meegegeven).
Bestaat daar een training over?
Groet,
Saskia en Astrid
Hallo @astrid.stikkelorum en @Saskia Remmerswaal ,
Wellicht is het maken van submeldingen niet meteen de meest beginnersvriendelijke methode voor het overzichtelijk bijhouden van actiepunten.
Ik stel voor om het bij één melding te houden en daarin meerdere acties genereren vanuit het coördinatorformulier. Het gaat hierbij dan niet persé om een ongedefinieerde lijst aan acties, bepaal tot hoeveel acties je maximaal nodig zal hebben per melding en maak daarvoor het aantal benodigde velden aan.
BASIS GEDEELTE
Zet in het coördinatorformulier de volgende velden
Veldtype Tekst (met opmaak): Omschrijving actie (1)
Veldtype Lijst: Status actie (1)
De verschillende statussen opnemen in dit veld
Veldtype gebruiker: Actienemer
om in bij te houden wie de actie uitvoert OF in het systeem de actie ook daadwerkelijk toe te wijzen
Veldtype Aankruisvakje: Nog een actie? (1)
Vervolgens kan je bovenstaande velden zo vaak kopiëren als nodig.
Maak in dat geval ook voorwaardelijke secties dat wanneer er nog een actie gedocumenteerd moet worden, dan pas deze velden zichtbaar zijn.
GEVORDERDE GEDEELTE
Wanneer je bovenstaande velden hebt, dan is het ook mogelijk om deze acties aan de actienemers uit te zetten bij statusovergangen.
Maak een actieformulier per actie nummer.
Geef in de statusovergang aan dat wanneer het veld Omschrijving actie (1) is gevuld, een actie moet worden gemaakt aan de persoon in het veld Actienemer.
De actienemer kan de status bijhouden in het actieformulier. (dit formulier is middels verschillende voorwaarden wel te beveiligen zodat acties niet afgesloten worden totdat de status op 100% staat, maar dat is voor nu wel iets te ingewikkeld).
Vervolgens kan de coördinator de status zien van alle acties in het coördinatorformulier die wordt gevuld door de actienemers in hun eigen actieformulier.
Mochten jullie hier meer ondersteuning bij nodig hebben dan kan ik jullie via Teams wel een keer helpen.
Groet,
Kees