Skip to main content
Beantwoord

Info submelding getoond bij hoofdmelding

• December 1, 2025
  • 2 reacties
  • 17 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Ik heb vanuit een melding een submelding gestart. In de hoofdmelding wordt onder Acties de submelding getoond: status en een naam. Ik verwacht dan de naam van de persoon die de actie heeft maar daar staat mijn naam, ik denk omdat ik de gatekeeper ben? Bug?

Bij doorklikken naar de verbetermelding zou ik het prettiger vinden dat deze op een nieuw tabblad wordt weergegeven. Is dat iets wat ik zelf in kan stellen?

Antwoord op het topic Kees van Roijen

De naam die je daar ziet is de eigenaar van de melding, het is niet mogelijk om het aantal actienemers incl. namen van die actienemers te zien in de hoofdmelding.

Als de eigenaar niet is ingericht, dan gaat het eigenaarschap inderdaad naar de gatekeeper. Maar dat is dan alsnog wel de eigenaar van die melding.

Het is dus geen bug.

Bij het doorklikken wordt er inderdaad geen nieuw tabblad aangemaakt, dit is niet wat je zelf kunt instellen. Misschien een topic voor indienen bij Zenya?

Groet,

Kees

2 reacties

Kees van Roijen
Forum|alt.badge.img+5

De naam die je daar ziet is de eigenaar van de melding, het is niet mogelijk om het aantal actienemers incl. namen van die actienemers te zien in de hoofdmelding.

Als de eigenaar niet is ingericht, dan gaat het eigenaarschap inderdaad naar de gatekeeper. Maar dat is dan alsnog wel de eigenaar van die melding.

Het is dus geen bug.

Bij het doorklikken wordt er inderdaad geen nieuw tabblad aangemaakt, dit is niet wat je zelf kunt instellen. Misschien een topic voor indienen bij Zenya?

Groet,

Kees

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Allesweter
  • December 9, 2025

Dat is niet zo mooi. Het lijkt nu in de hoofdmelding alsof de actie in de submelding bij mij staat terwijl dat niet zo is. Dan zou ik liever geen naam getoond zien. Ik verwacht anders veel berichtjes met het verzoek ‘mijn’ actie af te ronden….

@Zenya: kan dit aangepast worden?

Kees van Roijen
Forum|alt.badge.img+5

Je kan je afvragen of het juist is dat jij de eigenaar bent van die melding.

• Wie is de daadwerkelijke eigenaar van die submelding
    • Wie zijn onderliggende actienemers
    • Hoe zorg je ervoor dat de eigenaar (mits die geen actienemer is) boven op de actienemers zit om het e.e.a. voor elkaar te krijgen.
  • Hoe ga je rekening houden met de inrichting van rechten op dat (sub)meldtype wanneer deze wordt gestart vanuit jouw hoofdmeldtype.

Hier kan je al best over nadenken voordat je vraagt om aanpassing. Naar mijn idee is het best logisch dat bij de “actie” in de hoofdmelding de eigenaar staat van de submelding, die is immers eigenaar en daarmee verantwoordelijk hoe het wordt opgevolgd. Van de onderliggende acties die daarin weer worden verdeeld, daar krijgen de actienemers wel weer een mailbericht van.

Groet,

Kees