Skip to main content

Als een veld van een ingevuld meldformulier gewijzigd wordt, wordt daardoor dan de status ook mee veranderd of blijft de status waar de melding zich in bevindt hetzelfde?

Hoi @Selma,

Het wijzigen van een veld op een (meld)formulier kan leiden tot een statuswijziging indien er een automatische statusovergang mogelijk is op basis van de waarde van dat veld.

In andere gevallen zal het wijzigen van een veld geen invloed hebben op de status van de melding.


Goedemorgen @Inge Kuijpers 

Dank voor het antwoord. Ik had gedacht als het originele meldformulier wordt gewijzigd dit dan teruggezet wordt naar deze status, maar zo werkt het systeem blijkbaar niet omdat deze zich al in een andere status bevindt.


Hallo @Selma,

Op basis van het wijzigen van een veld kan je de workflow laten doen wat je het maar wil laten doen, er zijn maar weinig restricties te bedenken.

Uit jouw vraag heb ik het idee dat je wilt dat de melding teruggaat naar de fase “Concept”. Dit is niet mogelijk (omdat de melding geen concept meer is).

Mag ik vragen wat je precies wilt bereiken in jouw workflow?


Hallo @Kees van Roijen 

De melding kon niet worden afgesloten, omdat bleek dat er een veld was gewijzigd in het originele meldformulier waarbij nu blijkt dat hierop geen voorwaardelijke acties is ingesteld in de status waar het formulier zich nu bevond. 


Reageer