Skip to main content
Vraag

Inrichten meldformulier beveiligingsincidenten/datalekken en workflow

  • May 14, 2025
  • 4 reacties
  • 27 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

om het de melders niet te moeilijk te maken willen we het meldformulier beveiligingsincidenten/datalekken etc zo eenvoudig mogelijk maken door geen verschillende soorten op het meldformulier zelf te zetten waar de melder een keuze uit moet maken. We willen dat ze vrije tekst hebben om incident in eigen woorden te beschrijven.

Maar bij de verdere afhandeling willen we dan wel dat op het voortgangsformulier/coördinatorformulier de FG dan wel een keuze kan maken uit verschillende soorten.

Kan dat? en zo ja: is er dan nog steeds een rapport te genereren waarbij je dan ook de verschillende soorten naar voren kunt halen?

4 reacties

Kees van Roijen
Forum|alt.badge.img+5

Hallo ​@Ineke van Felius,

Ik ben het met je eens dat een melder laagdrempelig en eenvoudig moet kunnen melden.

Als je een coördinator hebt die uit een vrije tekst kan beoordelen over wat voor soort melding het gaat dan kan je dat prima inrichten. Ik voorzie in dat geval geen problemen, ook niet wat betreft rapportages.

A.d.h.v. de gekozen “soort melding” kan je binnen het meldtype allerlei verschillende acties inrichten, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.

Is er een specifieke uitdaging waar je nu tegenaan loopt?

Groet,

Kees


Suzanne_Janssen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ervaren Avonturier
  • November 20, 2025

Hoi ​@Ineke van Felius ,

Hebben jullie inmiddels al een formulier en workflow ingericht in Zenya? Binnen Sevagram willen we hier ook mee gaan starten en we zijn op zoek naar goede voorbeelden. 

Groet Suzanne


Forum|alt.badge.img+6

Hallo ​@Ineke van Felius,

Ik ben het met je eens dat een melder laagdrempelig en eenvoudig moet kunnen melden.

Als je een coördinator hebt die uit een vrije tekst kan beoordelen over wat voor soort melding het gaat dan kan je dat prima inrichten. Ik voorzie in dat geval geen problemen, ook niet wat betreft rapportages.

A.d.h.v. de gekozen “soort melding” kan je binnen het meldtype allerlei verschillende acties inrichten, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.

Is er een specifieke uitdaging waar je nu tegenaan loopt?

Groet,

Kees

sorry nooit meer gereageerd. we gaan het nu inrichten in het coördinatorformulier dat de FG dan zelf categorie er aan hangt


Forum|alt.badge.img+6

Hoi ​@Ineke van Felius ,

Hebben jullie inmiddels al een formulier en workflow ingericht in Zenya? Binnen Sevagram willen we hier ook mee gaan starten en we zijn op zoek naar goede voorbeelden. 

Groet Suzanne

nee we hebben het even laten liggen omdat we eerst DOC en FLOW MIC en MIM bij de twee fusiepartners moesten implementeren. Deze staat nog op de planning om het helemaal opnieuw te gaan inrichten