Skip to main content

Is het ook mogelijk om automatisch te laten bereken welke dag van de week aan een datum gekoppeld is? Als je bijvoorbeeld invult dat een incident op 3-2-2020 heeft plaatsgevonden dat dan meteen in het meldformulier wordt aangevuld dat dit een maandag is?

Hoi @Corine Teeuwisse,

Op het meldformulier kan dat niet. Als je echter een rapport maakt met reeksen voor een datumveld, kun je wel de dagen van de week tonen. Zo kun je dan zien op welke dagen er meer of minder wordt gemeld:

Een staafdiagram ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

Ik wilde dit zelfde idee posten. Is er intussen al verdere ontwikkeling hierin?

Hallo @lbruinen 

Tegenwoordig is het mogelijk om bij een datumveld in te stellen dat het getoond wordt als 'dag van de week en datum’ 

@Tino Brouwer 

Wat zou ik dan moeten zien als dat ingesteld is, als ik in het voorbeeld kijk zie ik nog steeds alleen de datum?  Of bedoel je dat in de kalender de weekdagen zichtbaar zijn?

@Tino Brouwer Bedankt, dit wist ik nog niet. Fijne functionaliteit!

@lbruinen en @Corine Teeuwisse Je kan nu dus een actie uitvoeren met een voorwaarde als de datum van een veld een maandag of een dinsdag is etc.

hiermee kan je elke actie laten uitvoeren die je kan indenken op basis van een bepaalde dag. Welke toepassing je dan ook zoekt zou mogelijk moeten zijn.

Mocht het niet lukken om een specifieke toepassing te maken op basis van een bepaalde dag, laat mij maar weten, dan help ik daarbij.

Succes! 

Hallo @lbruinen 

In het overzicht van het formulier (dus niet bij het invullen hiervan) zal de dag van de week getoond worden bij de gekozen datum.

Indien je dit ook graag in het formulier zou willen tijdens het invullen zou je hiervoor alsnog een idee aan kunnen maken

Reageer