Vraag

Is het mogelijk om de organisatie-eenheid in te laten vullen door de eigenaar/coördinator i.p.v. door de melder?


Reputatie 1
Badge +5

Dag, 

 

Ik ben bezig met het ontwerpen van de meld- en coördinatieformulieren t.b.v. Transmuraal Incident Melden. 

Daarbij wil ik graag dat de melder niet in onze organisatie-eenheden boom aan hoeft te geven op welke locatie het incident plaats heeft gevonden maar dat de coördinator dit doet op het coördinatieformulier. 

Echter; het is niet mogelijk een meldformulier aan te maken zonder het veld organisatie eenheden. Ik kan deze op niet zichtbaar zetten maar dan is het vervolgens niet meer mogelijk om dit veld opnieuw op het coördinatieformulier te gebruiken zonder dat het ‘alleen lezen’ is. 

Wie zou mij verder kunnen helpen?

 

alvast bedankt!

 

Hartelijke groet, 

Nicole


10 reacties

Reputatie 3
Badge +6

@Nicole Theunissen 

Ik volg graag de reacties met jou mee.

Ik loop tegen hetzelfde aan. Wij lossen het  nu op door als de melding in behandeling wordt genomen dat we dan na triage de melding via “toe wijzen aan”  op een andere afdeling zetten.

 

Wij hebben het complimenten en suggestie formulier  en we willen niet dat de melder (patiënt) in de organisatie eenheden moet gaan zoeken. Alles komt nu aan bij 1 medewerker, zij neemt de meldingen in behandeling en kent ze via “toewijzen aan” naar de juiste afd met de juiste personen.

 

Maar wellicht zijn er betere opties dus ik ben ook benieuwd naar de reacties

 

Groetjes Ghislaine

ETZ Tilburg

Reputatie 5
Badge +5

@Nicole Theunissen

Ik heb hier in eerste instantie een "kip en ei”-gevoel bij:

  • Omdat de vraag naar de Organisatie-eenheid (OE) verplicht is voor de melder concludeer ik dat de OE structuur gebruikt wordt in de rechten- en rollenverdeling van het meldingstype.
  • Naar aanleiding daarvan wordt de juiste eigenaar aan de melding verbonden.
  • Vervolgens wordt er van de eigenaar gevraagd om de juiste OE in te vullen…


Ik denk dat in jouw geval de suggestie van Ghislaine goed kan werken: stel op het meldformulier een standaardwaarde in voor de OE en verberg de rij waarin het OE veld staat. Vervolgens wijst de eigenaar die hieraan verbonden is de meldingen toe aan de juiste OE, waardoor de eigenaar gewijzigd wordt. Het is dan nodig dat de eigenaar van de "standaard OE” meldrechten heeft op de andere OE's anders kunnen de meldingen niet doorgeschoven worden.


 

@Ghislaine

Kun je vanuit de ingevulde informatie in het meldformulier al afleiden bij welke OE de melding hoort? Want in dat geval kun je in de statusovergang van Concept naar Verzonden acties instellen van het type "Onderwerp (Organisatie-eenheid) wijzigen”.
Je voegt dan per OE een actie toe aan de statusovergang, waarbij je de juiste voorwaarden per OE aangeeft in stap 3 van de actie eigenschappen.
Op die manier hoeft het toewijzen van meldingen niet langer handmatig te gebeuren. 

Dit is wellicht ook een optie voor Nicole...

Reputatie 3
Badge +6

@Chaim Leunissen 

Het betreft hier meldingen die een patiënt via het externe meldformulier invult.

De patiënt is vaak niet voldoende thuis is de organisatie structuur vooral niet in de subafd.

Hij of zij kan wel aangeven chirurgie maar niet poli vaat of poli algemeen etc etc.

Nu laten we dus invullen welk specialisme en dan als het meldformulier is verzonden vult de secr van Klachten Sugg en Complimenten de sub afd in en wordt het in de volgende stap verder toegekend.

Maar hierin zou dus handig zijn dat ze dit in het veld zou kunnen aanpassen op het formulier en niet de stap moet maken naar toewijzen aan. 

 

Reputatie 1
Badge +5

@Chaim Leunissen 

 

Zoals ik het nu begrijp is het topic beantwoord met het antwoord van @Ghislaine, echter is het probleem nog niet volledig verholpen, zie opmerking in haar reactie: Maar hierin zou dus handig zijn dat ze dit in het veld zou kunnen aanpassen op het formulier en niet de stap moet maken naar toewijzen aan. 

Ik ben benieuwd of dit mogelijk is. 

 

Alvast bedankt!

 

groeten Nicole 

Hoi,

Omdat het veld in kwestie bij het meldingstype wordt gebruikt als ‘onderwerp’ ligt het wat lastiger. Aan een onderwerp zijn immers rechten verbonden, zo bepaalt het onderwerp bijvoorbeeld wie mag melden en wie coördinator kan zijn. Het wijzigen van dit veld is daarom niet zo eenvoudig als bij ‘gewone’ velden. Bij het wijzigen van het onderwerp dien je de melding ook altijd weer toe te wijzen.

Reputatie 1
Badge +5

@Inge Kuijpers dankjewel voor je reactie. Dan ga ik inderdaad voor een andere oplossing.

 

Groeten Nicole

Reputatie 3
Badge +6

@Inge Kuijpers, dank voor je reactie en heel begrijpelijk dat dit lastiger is omdat dit er achter zit.

Nu is het wat lastiger voor ons maar ik weet zo ook even geen makkelijke gepaste oplossing. Wellicht wel iets om over na te denken, mochten er meer organisaties tegen aan lopen. 

Reputatie 2
Badge +4

Ik kom op deze discussie terecht omdat ik ook een oplossing zoek voor het melden zonder OE te koppelen. Ik wil proberen om document evaluaties beter te laten verlopen door collega's hier middels een meldformulier en coördinator formulier ‘doorheen te praten'. (het is een experiment, gangbare werkwijzen leiden nog steeds niet tot het gewenste resultaat).

Hoe dan ook. Die documenten hangen niet aan een OE, wel aan een eigenaar. 

Ik ga de oplossing van Chaim onderzoeken om een standaard OE in te (laten) vullen om te voldoen aan de eis van het formulier, maar pleit om die reden ook voor de optie om zonder OE te kunnen melden.

Tenzij iemand nu al een idee heeft hoe ik NIET gebruik hoef te maken van de OE bij de rollen en rechten verdeling?

Dan hoor ik dat heel graag! Die optie heb ik nog niet gevonden.

Hallo @Sophie van Manen 

Als je wil melden zonder OE te koppelen dan zou je een meldingstype zonder onderwerpenboom kunnen aanmaken. Je kunt dan wel rechten per rol instellen maar er is dan geen onderverdeling op basis van OE.

Badge +1

Dag @Nicole Theunissen,

 

Wij hebben ervoor gekozen dat de melder geen meldlocatie invult. Alle transmuraal incident meldingen komen binnen bij de centrale voorkeurscoördinator, ze hebben een ‘eigen’ meldlocatie.

 

 

De centrale voorkeurscoördinator leest deze melding door en bekijkt voor welke afdeling het is. Het is voor de melder niet altijd duidelijk voor welke afdeling het is, bijvoorbeeld in een zorgpad, zoals in de eerdere reacties al aangegeven is.

De centrale voorkeurscoördinator wijst deze melding toe aan de decentrale voorkeurscoördinator van de betreffende afdeling via Toewijzen. 

 

Heb je vragen, neem gerust contact met ons op!

 

Hartelijke groeten,

Anja van der Cruijsen (Radboudumc)

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring