Beantwoord

Is het mogelijk om meldingen (data) te verplaatsen tussen organisatie-eenheden?

  • 2 March 2022
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

Hoi,

In onze organisatie-structuur die we voor de meldingen gebruiken hebben we drie niveaus.

Organisatie, Locatie en Afdeling.

In de structuur hebben we nu een Locatie zonder afdeling. Dus alle MIC/MIM meldingen worden gedaan en staan geregistreerd op het niveau Locatie, bijvoorbeeld Sneek.

Nu willen we onder deze locatie toch afdelingen ‘hangen’.
Dus bijvoorbeeld de afdelingen Sneek - Oost, Sneek - West, Sneek - Noord, Sneek - Zuid.

Vragen:

  1. Wat gebeurd er met de data van de Locatie Sneek als afdelingen eronder worden toegevoegd? (Rechten kunnen uiteraard worden overgenomen/aangepast)
  2. Kunnen we de data van de Locatie Sneek overhevelen naar 1 van de locaties of een fictieve afdeling (Sneek oud)?
  3. De locatie telt toch de meldingen op van alle afdelingen?

Ik kon zo snel geen topic/training vinden die hierin voorziet. Jawel, 30 maart ga ik naar de FLOW training, maar het speelt nu al. :-)

Dank!

M.vr.gr.

Klaas

icon

Antwoord op het topic Silvia van Gils 2 March 2022, 15:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7

In principe blijven de meldingen gewoon op de locatie hangen waar ze aan gekoppeld zijn. Maar je wilt deze natuurlijk verzetten naar de lagere locaties. Omdat het om veel meldingen gaat (neem ik aan) zou ik even contact opnemen met de servicedesk. Zij kunnen advies geven hoe je deze kunt verplaatsen of het vanuit databasekant voor jullie doen met misschien een stukje maatwerk. (belangrijk is welke parameter bepaald welke locatie het moet worden)

 

Je kunt natuurlijk zelf creatief worden en de huidige locatie omzetten naar Sneek oud en dan een nieuwe locatie Sneek toevoegen met sublocaties. Maar dat heeft wel gevolgen en vraagt misschien om aanpassing van rapportages (waar specifieke velden zijn geselecteerd of filters actief zijn), publieke filters of zelfs de managementinformatie. Het is goed om dat in kaart te hebben voordat je wijzigt. 

Dan kan omzetten door Infoland soms een stuk sneller en effectiever zijn. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring