Binnen onze iTask formulieren, gebruiken we momenteel de "betrokkenen" categorie om mensen inzicht te geven in meldingen en de opvolging daarvan.
De eigenaar van de melding bepaald dat veelal aan het begin van de cyclus. Nu komt daar van de wat grotere afdelingen bij ons in huis een vraag over terug. Ze zouden graag een optie hebben om hun gehele afdeling in één keer uit te nodigen. Nu kunnen we natuurlijk de afdeling standaard betrokken maken, maar dat is ook niet de bedoeling: Soms willen ze een melding enkel delen met b.v. andere teamleiders.
Nu kan ik natuurlijk alle afdelingen (die het willen) als groep aanmelden. Dan kan je in de gebruikersselectie dialogen die groep kiezen en met het checkboxje boven de tabel iedereen selecteren. Dit is natuurlijk veel sneller dan 30+ mensen op achternaam zoeken en toevoegen.
Het nadeel is dan alleen dat de beheerders bij veranderingen in team samenstellingen en in-/uit-diensttreding, continue deze groepen moeten blijven aanpassen.
Ik kan niet de teamleiders of andere managers rechten geven om hun eigen groep(en) te kunnen samenstellen / aanpassen. Als ik de groepsrechten aan hen uitdeel, kunnen ze ook de leesbevestigingsgroepen en beheerders groepen die we hebben ingericht aanpassen, hetgeen niet de bedoeling is.
Zijn er wellicht andere handige opties die ik nog niet heb gevonden?
Laten andere functioneel beheerders dit door P&O / ICT doen in plaats van zelf uit- en indiensttredingen te verwerken in gebruikersgroepen?
Willen onze teamleiders iets unieks?
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.