iTask - verschillende veldwaarden tonen op basis van een voorwaarde

  • 3 September 2018
  • 7 reacties
  • 263 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
In onze organisatie is er een formulier in iTask waarbij er door het kiezen van een veld afhankelijk van de keuze een lichtjes andere structuur van een ander veld wordt getoond (1 of meerdere opties meer).
Nu kan ik voor al deze opties andere velden maken en dan voorwaardelijke secties instellen.

Nu vroeg ik mij af of dit ook niet op een gemakkelijkere manier opgelost kan worden. Door gebruik te maken van verschillende velden is het niet makkelijk om deftige en overzichtelijke rapportage te maken.

7 reacties

Reputatie 6
Beste Sabrina, je topic lijkt op dit topic. Klopt dat of is dit een ander issue?
Reputatie 1
Badge +1
In het andere topic gaat het over 1 hetzelfde veld meerdere malen te gebruiken. In mijn vraag gaat het over een veld dat een lichtjes andere structuur heeft om meerdere keren te gebruiken. Dus niet elke keer moeten dezelfde opties getoond worden.

Vb. veld 1:
  • communicatie
  • schade
  • verlies
veld 2:
  • communicatie
  • verlies
veld 3:
  • schade
  • verlies
Ik ben blijkbaar ook te snel geweest met het opslaan van het topic, want de titel is niet helemaal bijgevuld. Maar als ik het probeer te bewerken, kan ik de titel niet meer aanpassen. Ook tags invoeren lukt mij niet. Als ik iets invul, wordt dit telkens opnieuw leeggemaakt.
Reputatie 4
Hoi Sabrina,

Het klinkt alsof je stoeit met de inrichting van het formulier, klopt dit? Zou je het meldingstype, of het formulier willen delen zodat de community je mogelijk op weg kan helpen met de inrichting hiervan om toch voor elkaar te krijgen wat je wil?
Reputatie 1
Badge +1
Dag Gijs,

Ondertussen is het formulier al op een andere manier opgelost, wel niet de ideale manier. Namelijk voor welke categorie ze ook kiezen, alle opties worden altijd getoond. Er wordt momenteel dus geen onderscheid meer gemaakt tussen de verschillende categorieën.



Het gaat over het veld 'De klacht heeft betrekking op' en op het veld 'Inhoud klacht'. Als bijvoorbeeld thuisverpleging gekozen wordt dan zou bij het veld Inhoud klacht vb gedrag in het verkeer niet getoond moeten worden, de andere keuzemogelijkheden wel. Kiezen we voor zorgcentrale dan moeten de keuzemogelijkheden verlies/diefstal en schade niet getoond worden, maar al de andere keuzemogelijkheden wel.

Dit zou opgelost kunnen worden door elke keer een nieuw veld te maken voor inhoud klacht met andere mogelijkheden en dan gebruik te maken van voorwaardelijke secties, maar dan worden deze velden ook apart getoond in de rapportage, wat niet wenselijk is.
Badge +1

@Sabrina 

 

Beste

Ik loop momenteel tegen hetzelfde probleem aan. Is hier intussen - want ik zie dat dit topic reeds van 4 jaar geleden is - al een oplossing voor? Is het intussen wel mogelijk om de waarden in een keuzelijst in te perken op basis van een voorwaarde?

Reputatie 1
Badge +1

Beste @Marlies Van Hoecke,

Bij mijn weten kan dat nog niet in Zenya.

Wij zitten wel niet op de laatste versie van Zenya, maar wel op versie 6.2.3.0

Groeten,

Sabrina

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Marlies Van Hoecke,


Op het moment is dit niet mogelijk, je zou hier eventueel een idee voor kunnen aanmaken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring